Programy lojalnościowe nie mogą naruszać dobrych obyczajów

Umowy zawierane na podstawie wzorców nie mogą określać praw i obowiązków konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami

Co może zrobić prezes UOKiK z produktem niebezpiecznym

Jeśli okaże się, że wprowadzony na rynek produkt stwarza zagrożenie, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma prawo zadecydować o wycofaniu go z...

Postanowień nieważnych nie można uznać za abuzywne

Postanowienia umów sprzeczne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami są co do zasady automatycznie nieważne

Generali ma zapłacić 620 935 złotych kary

Bezprawne różnicowanie zasad obliczania odszkodowań z polis autocasco zarzucił firmie ubezpieczeniowej Generali Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Informacje o leku znajdziemy w sieci

Działania niepożądane leku będzie można zgłaszać przez Internet. Zostaną wpisane do bazy prowadzonej dla całej Unii

Uwaga na upadłość dewelopera

Klienci muszą się chronić sami – mówi Piotr Zimmerman, specjalista od prawa upadłościowego

Umowy promocyjne mają być krótsze

Pierwsza umowa na Internet najwyżej na dwa lata. Operator poda minimalną prędkość transferu danych. Będzie elektroniczne aneksowanie

Firma Pronatan z Krakowa wprowadzała w błąd konsumentów

Wprowadzenie klienta w błąd uniemożliwia mu świadome wydanie pieniędzy na zakup usługi

Więcej skarg na pośredników, zarządców i rzeczoznawców

Źle sporządzone operaty, podkradanie ofert i nieoddawanie dokumentacji budynku – takie skargi wpływają do ministra infrastruktury

Abonent i operator dogadają się szybciej i łatwiej

Informacja o zmianie numeru może przyjść pod adres e-mailowy

Ochrona konkurencji i konsumentów:wzorce umów

Samo doręczenie nowych warunków umowy to za mało. Odbiorca musi mieć możliwość rzeczywistego zapoznania się ze zmianami. Uniemożliwić to może np. zbyt mała...

Hurtownik musi wiedzieć, jaką żywność kupuje

Za zafałszowane masło odpowiada nie tylko jego producent, ale także dystrybutor

Jak składać reklamacje na przesyłki pocztowe

Sprzedawca internetowy, którego towar nie doszedł do klienta, może domagać się odszkodowania. Jeśli zrzeknie się roszczeń przechodzą one na klienta

Bezpieczniejsze wyjazdy

Biura turystyczne będą musiały mieć wyższe zabezpieczenie finansowe na wypadek upadłości

Rząd przyjął zmiany w przepisach dotyczące ukrytej reklamy.

Rada Ministrów przyjęła proponowane zmiany w przepisach, które dostosują prawo do tzw. dyrektywy audiowizualnej

Kary dla włascicieli pustego sms-a i datysmierci.pl

Organizator konkursu "Pusty sms" oraz właściciel strony internetowej datasmierci.pl zapłacą kolejno 499 650 zł i 16 811 zł w ramach kar nałożonych przez UOKiK

Kiedy firma musi przyjąć zwrot towaru

Jeżeli produkt jest zgodny z umową, przedsiębiorca nie ma obowiązku zaakceptowania zwrotu. Jednak są od tego wyjątki, gdy sprzedaż została dokonana poza lo...

Ułomne prawo w walce z praniem pieniędzy

Dobre prawo to takie, z którym jesteśmy w stanie się identyfikować – podkreśla radca prawny, dyrektor obsługi prawnej w BZ WBK SA, wykładowca WSB w Poznaniu