Reklama
Rozwiń
Reklama

Przepisy o cyberbezpieczeństwie wpłyną na konkurencyjność polskiej gospodarki

Polska w sposób najszerszy i najbardziej restrykcyjny zamierza wdrożyć dyrektywę NIS 2 oraz zalecenia 5G Toolbox – wynika z raportu EY. Stwarza to obawy o nadregulację, która może ograniczyć konkurencyjność.

Publikacja: 06.03.2025 07:13

Przepisy o cyberbezpieczeństwie wpłyną na konkurencyjność polskiej gospodarki

Foto: Adobe Stock

Projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa wciąż nie został zatwierdzony przez rząd. Niemniej sposób, w jaki Ministerstwo Cyfryzacji zamierza implementować za jego pomocą unijną dyrektywę NIS 2 (która ustanawia nowe, bardziej rygorystyczne ramy prawne w zakresie cyberbezpieczeństwa) oraz rekomendacje 5G Toolbox (które mają ograniczyć ryzyka związanego z rozwojem i eksploatacją sieci 5G), od początku budził zastrzeżenia związane z nadmiarowością rozwiązań.

Regulacje NIS2 i 5G Toolbox w Polsce – co wynika z raportu

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama