We wtorek przyjął go rząd. Dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych.
Ma to korzystnie wpłynąć na zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa. A także pozwoli na uznawanie ważności wydawanych przez Polskę dokumentów kwalifikacyjnych (tj. potwierdzających kwalifikacje, np. wykształcenie, doświadczenie zawodowe), żeglarskich książeczek pracy i dzienników pokładowych we wszystkich krajach objętych unijną dyrektywą i w efekcie umożliwić rozwój żeglugi śródlądowej w całej Europie.
Czytaj więcej
W sektorze transportu już od lat coraz powszechniej wykorzystuje się paliwa alternatywne, takie jak energia elektryczna czy skroplony gaz ziemny (LNG). W przypadku Polski wciąż widać jednak zapóźnienie infrastrukturalne w tym obszarze w stosunku do państw Europy Zachodniej. Impulsem do rozbudowy tego typu infrastruktury mają być zmiany wprowadzane w życie nowelizacją ustawy o elektromobilności.
Zgodnie z nowymi przepisami wymiana tych akt, które zostaną zastąpione unijnymi świadectwami kwalifikacji, będzie trwać do stycznia 2032 r.
W tym czasie dotychczasowe dokumenty kwalifikacyjne zachowają ważność i będą mogły być nadal używane.