Koleje i żegluga mają być napędzane alternatywnymi paliwami

W sektorze transportu już od lat coraz powszechniej wykorzystuje się paliwa alternatywne, takie jak energia elektryczna czy skroplony gaz ziemny (LNG). W przypadku Polski wciąż widać jednak zapóźnienie infrastrukturalne w tym obszarze w stosunku do państw Europy Zachodniej. Impulsem do rozbudowy tego typu infrastruktury mają być zmiany wprowadzane w życie nowelizacją ustawy o elektromobilności.

Publikacja: 17.02.2022 13:28

Koleje i żegluga mają być napędzane alternatywnymi paliwami

Foto: Adobe Stock

Pod koniec 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych („ustawa o elektromobilności”) stanowiąca duży krok w tworzeniu ram regulacyjnych dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce. Poza wprowadzeniem szeregu przepisów stricte dotyczących wodoru (w tym stacji tankowania), nowelizacja wprowadziła kilka innych regulacji istotnych z punktu widzenia rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w sektorze transportu w Polsce1.

Założenia Polityki rozwoju

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?