Reklama
Rozwiń

Unijne szkolenia u praktyków biznesu

Coraz więcej przedsiębiorstw wykorzystuje doświadczenie z wewnętrznych szkoleń i uzupełnia swą działalność o organizację otwartych kursów

Publikacja: 24.02.2010 03:05

Uczestnicy projektu „Idealny biznes” w Makro mają do wyboru ponad 20 kursów. Właścicieli restauracji

Uczestnicy projektu „Idealny biznes” w Makro mają do wyboru ponad 20 kursów. Właścicieli restauracji i hoteli mogą się nauczyć m.in. nowoczesnych technik kulinarnych

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Informatyczna grupa Comarch, internetowa grupa Onet czy potentat handlu hurtowego Makro Cash & Carry nie kojarzą się zazwyczaj z rynkiem szkoleniowym. Ale to one w najbliższych miesiącach będą szkolić setki osób na kursach dofinansowanych z Unii, wykorzystując wiedzę ze swej podstawowej działalności.

– Chcemy, by nasze [link=http://szkolenia.rp.pl]szkolenia[/link] dały przedsiębiorcom odpowiednie przygotowanie, które zapewni im zachowanie silnej pozycji rynkowej oraz konkurencyjności. Podczas szkoleń staramy się nie tylko przekazywać wiedzę teoretyczną, lecz także wskazywać praktyczne rozwiązania, niezbędne w codziennym prowadzeniu biznesu – podkreśla Uwe Hoelzer, prezes sieci Makro Cash & Carry. Niedawno firma wystartowała z nowym projektem darmowych kursów dla mikro- i małych przedsiębiorców –„Idealny biznes”.

Spółka planuje, że do końca przyszłego roku przeprowadzi ponad 400 jednodniowych szkoleń dla prawie 7,7 tysiąca właścicieli i pracowników sklepów spożywczych oraz kawiarni, restauracji i hoteli (czyli tzw. sektora HorReCa). Jak zaznacza Magdalena Figurna z biura prasowego Makro, nie trzeba być klientem sieci, by wziąć w nich udział.

Unijny projekt to kolejne przedsięwzięcie edukacyjne Makro Cash & Carry, która w warsztaty dla restauratorów inwestuje od czterech lat, a w szkolenia dla detalistów – od dwóch. Dotychczas spółka finansowała je z własnej kieszeni, ale wspierając te dwie największe grupy swych klientów, dbała i o własny biznes. Tamto doświadczenie szkoleniowe pozwoliło też firmie zdobyć unijne dofinansowanie do kolejnej edycji otwartych kursów. (Makro ma ponad 80 trenerów, w tym 70 swoich pracowników)

Kilkuletnim doświadczeniem w organizacji szkoleń (m. in. kursów e-marketingu dla swych klientów reklamowych) może się także pochwalić grupa Onet. W kwietniu chce ona rozpocząć cykl otwartych szkoleń z marketingu online i e-handlu w ramach wspartego z EFS projektu Akademii Onetu.

Jeszcze dłuższą praktykę na edukacyjnym rynku ma giełdowa grupa Comarch, która na projekty unijne skierowane do przedsiębiorców pozyskała w latach 2009 – 2011 około 6 mln zł. Grupa już od połowy lat 90. poprzez swe centrum szkoleniowe organizuje [link=http://szkolenia.rp.pl]specjalistyczne kursy[/link] z branży IT.

Na dofinansowanych z EFS kursach swej Akademii ICT Comarch chce do połowy przyszłego roku przeszkolić koło 1600 pracowników małych, średnich i dużych firm. Na trzy – pięciodniowych szkoleniach mogą się uczyć m.in. aplikacji biurowych, systemów operacyjnych i programowania. – Najbardziej popularne są jak zwykle kursy z Excela, ale zauważamy też wzmożone zainteresowanie szkoleniami z sieci Cisco oraz języków SQL i Java – ocenia Sylwester Woźniak, kierownik Akademii ICT, który nie narzeka na brak chętnych na szkolenia.

Nic dziwnego, skoro dzięki unijnemu wsparciu najdroższe kursy z autoryzowanych sieci komputerowych, które na rynku kosztują 3 – 4 tys. zł, w ramach Akademii można skończyć za maksymalnie 1,4 tys. zł. Ceny tańszych szkoleń z aplikacji biurowych nie przekraczają 200 zł.

Akademia ICT to już drugi dofinansowany z EFS projekt szkoleniowy grupy Comarch. Od wiosny 2009 r. jej centrum szkoleniowe prowadzi też unijny program rozwoju kompetencji pracowników małych i średnich firm informatycznych – łącznie ok. 800 kursów. – Na szkolenia wykorzystujemy głównie własne obiekty i własnych trenerów – zaznacza Sylwester Woźniak.

Na własnych specjalistach bazuje też grupa Onet, która do końca przyszłego roku na kursach dofinansowanych z Unii zamierza przeszkolić prawie tysiąc osób z marketingu internetowego oraz handlu w Internecie.

– Chcemy edukować małe i średnie firmy oraz regionalnych przedsiębiorców, którzy nie są świadomi, jak potężnym medium reklamowym jest Internet, i nie wiedzą, jak wykorzystać jego możliwości – wyjaśnia Marcin Skowroński, dyrektor ds. strategii i rozwoju produktu reklamowego Onet.pl. [ramka][b][link=http://www.kariera.pl/czytaj/18/moj-wlasny-pomysl/] Zakładanie własnej firmy od A do Z[/link][/b][/ramka]

Informatyczna grupa Comarch, internetowa grupa Onet czy potentat handlu hurtowego Makro Cash & Carry nie kojarzą się zazwyczaj z rynkiem szkoleniowym. Ale to one w najbliższych miesiącach będą szkolić setki osób na kursach dofinansowanych z Unii, wykorzystując wiedzę ze swej podstawowej działalności.

– Chcemy, by nasze [link=http://szkolenia.rp.pl]szkolenia[/link] dały przedsiębiorcom odpowiednie przygotowanie, które zapewni im zachowanie silnej pozycji rynkowej oraz konkurencyjności. Podczas szkoleń staramy się nie tylko przekazywać wiedzę teoretyczną, lecz także wskazywać praktyczne rozwiązania, niezbędne w codziennym prowadzeniu biznesu – podkreśla Uwe Hoelzer, prezes sieci Makro Cash & Carry. Niedawno firma wystartowała z nowym projektem darmowych kursów dla mikro- i małych przedsiębiorców –„Idealny biznes”.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty