PIT/CIT: sponsoring czy darowizna – co się bardziej opłaca podatkowo

Przedsiębiorstwo, które chce przeznaczyć określone kwoty na promowanie swojej marki i kreowanie jej pozytywnego wizerunku, powinno rozważyć jak to zrobić, aby jak najkorzystniej podatkowo rozliczyć kwoty wydatkowane na ten cel.

Publikacja: 22.11.2020 10:13

PIT/CIT: sponsoring czy darowizna – co się bardziej opłaca podatkowo

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorstwo, któremu zależy na promocji swojej marki oraz na kreowaniu jej pozytywnego wizerunku, musi podejmować różne działania wzbudzające u potencjalnych kontrahentów zaufanie oraz pozytywne skojarzenia z przedsiębiorstwem (np. z jego nazwą, logo itp.). Do takich działań z pewnością można zaliczyć sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć oraz przekazywanie darowizn na cele publiczne i społeczne >patrz ramka.

Zarówno umowa sponsoringu, jak i umowa darowizny, może przynieść – poza pozytywnymi skutkami wizerunkowymi – również korzystne skutki podatkowe. W zależności od wyboru formy przekazania świadczenia na rzecz podmiotu trzeciego, skutki te będą jednak odmienne. Środki przekazane w ramach sponsoringu, co do zasady, są kosztem uzyskania przychodu. Z kolei darowizna – w pewnych okolicznościach – może zostać odliczona od dochodu podatnika.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP