Polski Ład dał nową podatkową ulgę przedsiębiorcom inwestującym w reklamę swoich produktów. Skarbówka potwierdza, że preferencja przysługuje także wtedy, gdy promocję prowadzimy w internecie.
O interpretację wystąpiła spółka, która chce wprowadzić na rynek nowy produkt – budkę akustyczną. Zamierza go wypromować w internecie. Skorzysta z kilku systemów reklamowych. Przykładowo pozwalającego na wyświetlanie linków w wynikach wyszukiwarki. Używać będzie też precyzyjnie kierowanych reklam graficznych i tekstowych. Na promocję poniesie wiele wydatków. Przy sprzedaży budki za pośrednictwem portali internetowych będzie musiała też uiścić prowizję uzależnioną od obrotów. Podkreśla, że zapłata tej prowizji jest warunkiem promowania produktów przez te portale.
Czytaj więcej
Przedsiębiorcy opodatkowani pod reżimem ustawy PIT mogą skorzystać z nowych redukcji obciążeń podatkowych. Korzyści są przewidziane dla firm inwestujących w rozwój i ekspansję, a także w pewne wskazane w ustawie działania.
Czy spółka może skorzystać z wprowadzonej przez Polski Ład ulgi? Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia przepisami wydatki na ekspansję, które są kosztem uzyskania przychodów, można dodatkowo odliczyć od dochodu. Do 1 mln zł rocznie.
Jakie to są wydatki? Odpowiedź znajdziemy w art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT. Wymienia m.in. koszty uczestnictwa w targach, dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów, przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także dotyczącej certyfikacji oraz rejestracji znaku towarowego. Podaje też wydatki na działania promocyjno-informacyjne, w tym zakup przestrzeni reklamowych, przygotowanie strony internetowej, publikacje prasowe, broszury, katalogi informacyjne i ulotki dotyczące produktów.