Polski Ład dał nową podatkową ulgę przedsiębiorcom inwestującym w reklamę swoich produktów. Skarbówka potwierdza, że preferencja przysługuje także wtedy, gdy promocję prowadzimy w internecie.

O interpretację wystąpiła spółka, która chce wprowadzić na rynek nowy produkt – budkę akustyczną. Zamierza go wypromować w internecie. Skorzysta z kilku systemów reklamowych. Przykładowo pozwalającego na wyświetlanie linków w wynikach wyszukiwarki. Używać będzie też precyzyjnie kierowanych reklam graficznych i tekstowych. Na promocję poniesie wiele wydatków. Przy sprzedaży budki za pośrednictwem portali internetowych będzie musiała też uiścić prowizję uzależnioną od obrotów. Podkreśla, że zapłata tej prowizji jest warunkiem promowania produktów przez te portale.

Czytaj więcej

Polski Ład: oto nowe ulgi dla firm

Czy spółka może skorzystać z wprowadzonej przez Polski Ład ulgi? Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia przepisami wydatki na ekspansję, które są kosztem uzyskania przychodów, można dodatkowo odliczyć od dochodu. Do 1 mln zł rocznie.

Jakie to są wydatki? Odpowiedź znajdziemy w art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT. Wymienia m.in. koszty uczestnictwa w targach, dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów, przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także dotyczącej certyfikacji oraz rejestracji znaku towarowego. Podaje też wydatki na działania promocyjno-informacyjne, w tym zakup przestrzeni reklamowych, przygotowanie strony internetowej, publikacje prasowe, broszury, katalogi informacyjne i ulotki dotyczące produktów.

Zdaniem spółki w katalogu działań promocyjno-informacyjnych objętych nową ulgą są też kampanie reklamowe w internecie. Ten katalog jest bowiem przykładowy, na co wskazuje fraza „w tym”. Mieszczą się w nim wobec tego także inne działania promocyjne, niewskazane wprost w treści przepisu.

Fiskus zgodził się z tym stanowiskiem. Potwierdził, że prowadzona w internecie kampania reklamowa mieści się w katalogu działań promocyjno-informacyjnych, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT. Poniesione przez spółkę wydatki są więc premiowane nową ulgą. Dotyczy to też prowizji od sprzedaży, której uiszczenie jest warunkiem reklamowania produktów za pośrednictwem określonych portali. To także koszt poniesiony w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży wytworzonych produktów.

Reasumując, spółka może skorzystać z ulgi na ekspansję. Wydatki, które są kosztem uzyskania przychodów, odliczy dodatkowo od dochodu (do 1 mln zł rocznie).

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-1.4010.188.2022.2.BS

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM