Reklama
Rozwiń
Reklama

Jacek Dubois: Czy prawo to żart?

Przyczyną decyzji wyborców nie było odstąpienie od zasad etycznych. Wynika ona z panującego od lat w naszym kraju stanu praworządności. Z faktu, że w niektórych sektorach naszego życia prawo przestało działać.

Publikacja: 08.06.2025 18:30

Jacek Dubois: Czy prawo to żart?

Foto: Adobe Stock

Powoli opada pył bitewny po kampanii, ogłaszaniu kolejnych sondaży wyborów prezydenckich i zapewne zwolennicy obu walczących obozów wspominają, jak przez narastające emocje byli blisko zawałów serca. Wszyscy zastanawiają się też, jakie elementy zdecydowały o zwycięstwie jednego z kandydatów i przegranej drugiego. Jednak najczęściej spotykam się na portalach społecznościowych z pytaniem: jak to jest możliwe, że obywatele w swojej większości zdecydowali się poprzeć kandydata, co do którego formułowane były w przestrzeni publicznej zarzuty popełnienia czynów nieetycznych, a nawet zabronionych przez prawo karne. Jest to zresztą sytuacja podobna do wyborów amerykańskich, gdzie zwycięskiemu kandydatowi zarzucono naruszanie reguł i – pomimo że sąd skazał go nieprawomocnym wyrokiem – wyborcy zdecydowali się go poprzeć.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama