Reklama
Rozwiń
Reklama

Valdis Dombrovskis: UE zmienia kurs i słucha głosu przedsiębiorców

Nasze zobowiązanie jest jasne: zadbamy o to, by unijne przepisy przynosiły korzyści wszystkim obywatelom i przedsiębiorstwom – pisze unijny komisarz ds. gospodarki.

Publikacja: 24.07.2025 05:11

Valdis Dombrovskis

Valdis Dombrovskis

Foto: materiały prasowe

W coraz bardziej burzliwym świecie Europa pozostaje wyspą stabilności i dobrobytu. W ostatnich latach wzrost gospodarczy jednak spowolnił. W porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi i Chinami Unia Europejska zmaga się z istotną luką produktywności, która w ostatnich dziesięcioleciach poszerzyła się. Utrata konkurencyjności osłabia europejską zdolność do promowania naszych interesów oraz do ochrony i poprawy jakości życia obywateli.

Wiemy jednak, co należy zrobić. Po pierwsze, musimy kontynuować integrację jednolitego rynku, eliminując rozdrobnienie rynków usług, kapitału i pracy. Musimy ograniczyć fragmentaryczne i nadmierne regulacje, aby ułatwić zakładanie oraz ekspansję przedsiębiorstw w Europie. Po drugie, ze względu na agresywnego sąsiada, jakim jest Rosja, państwa UE muszą połączyć siły, aby stworzyć prawdziwy jednolity rynek obronny, np. poprzez wspieranie rozwoju podstawowych technologii.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama