Reklama
Rozwiń
Reklama

Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń

Posłowie mogli spokojnie "odpuścić" temat jawności płac wiedząc, że zajmie się nim resort rodziny, który szykuje się do wdrożenia przepisów unijnej dyrektywy. Tym bardziej że przygotowali rozwiązania fragmentaryczne i niesatysfakcjonujące pracowników.

Publikacja: 09.07.2025 05:15

W ustawie został jedynie przepis nakazujący pracodawcy poinformowanie o zarobkach na dowolnym etapie

W ustawie został jedynie przepis nakazujący pracodawcy poinformowanie o zarobkach na dowolnym etapie procesu rekrutacyjnego – najpóźniej przed nawiązaniem stosunku pracy

Foto: Adobe Stock

„Jawność wynagrodzeń obowiązkowa” czy „Wysokość płacy to już nie tabu” to tylko niektóre przykłady nagłówków, jakie pojawiły się w przestrzeni medialnej po podpisaniu przez prezydenta nowelizacji kodeksu pracy, która reguluje kwestie związane z obowiązkami pracodawców w kontekście pensji w firmach. Problem w tym, że te tytuły nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Wszystko wskazuje, że autorzy zatrzymali się na etapie szumnych zapowiedzi posłów koalicji rządzącej dotyczących wprowadzenia jawności płac w firmach na szeroką skalę.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama