Reklama
Rozwiń

Suplemety to nie leki

Główny Inspektor Sanitarny będzie mógł zakazać publikacji reklamy suplementów.

Aktualizacja: 09.04.2017 18:41 Publikacja: 09.04.2017 16:15

Suplemety to nie leki

Foto: Fotolia

Główny Inspektor Sanitarny (GIS) będzie mógł zakazać reklamy suplementu diety w środkach masowego przekazu nawet na rok - wynika z projektu nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, do którego dotarła „Rzeczpospolita". GIS będzie mógł też nałożyć na producenta suplementów, który naruszy przepisy dotyczące reklamy, karę pieniężną.

Resort chce wyraźnego rozgraniczenia suplementów od leków. Zgodnie z projktem, nazwa suplementu diety ma nie wprowadzać w błąd co do jego właściwości. Nie będzie więc mogła zawierać wspólnego głównego członu z nazwą wyrobu medycznego, kosmetyku lub produktu leczniczego. - Dziś rozróżnić je potrafi tylko wnikliwy konsument - mówi Marek Tomków, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej. - Producenci wykorzystują tzw. marki parasolowe, sprzedając suplementy diety pod nazwą leku z dodatkiem np. „hot" albo „vita". Konsument uznaje je za lek, choć mają zupełnie inny skład. W supermarkecie kupujemy więc np. saszetkę z wyciągiem z malin, ale bez środka przeciwbólowego, obniżającego gorączkę czy zmniejszającego katar - dodaje Marek Tomków.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców