Został on zaprojektowany i zbudowany przez koncern Aviation Industry Corporation of China (AVIC). W trakcie lotu sprawdzono procedurę autonomicznego startu, lądowania i zawisu. Według oficjalnie udostępnionych informacji wszystko przebiegło zgodnie z planem. AR-500CJ powstał w wyniku głębokiej modernizacji starszej maszyny AR-500BJ, a główną zewnętrzną różnicą jest m.in. inny kształt kadłuba o obniżonej skutecznej powierzchni odbicia radiolokacyjnego.

Bez zmian pozostały główne wymiary maszyny tj. długość całkowita 7,2 m, podczas gdy średnica wirnika nośnego wynosi 6,3 m, a długość kadłuba 5,7 m. Wysokość bezzałogowca to 2,4 m. Maksymalna masa startowa oscyluje w granicach 500 kg przy ładowności 80 kg. Prędkość maksymalna wynosić ma 170 km/h, a pułap operacyjny 6700 m. AR-500CJ ma charakteryzować się 200-km promieniem działania i długotrwałością lotu szacowaną na 5 h. W porównaniu ze starszą konstrukcją zastosowano znacznie nowocześniejszą technologię i systemy autonomiczne. AR-500CJ ma być certyfikowany w 2023 r.