Reklama

Największy port zbudują koncerny

Sześć rosyjskich koncernów zbuduje od podstaw wielki port w Cieśninie Kerczeńskiej. Wydadzą na to ponad 3,6 mld dolarów

Publikacja: 06.06.2011 04:15

Inwestorami są liderzy swoich branż – węglowy SUEK, metalurgiczny Metalloinvest, nawozowy Uralkalij, Zjednoczona Kompania Zbożowa i portowy operator Globalports. Wiceminister transportu Andriej Niedosiekow mówił Reutersowi, że w projekcie uczestniczy jeszcze szósty inwestor, ale nie podał, o kogo chodzi. Prawdopodobnie jest to któryś z koncernów paliwowych.

Port powstanie na półwyspie Tuzła. Projekt jest częścią programu federalnego "Rozwój transportowego systemu Rosji". Daje mu to szybsze procedury i udział państwa w inwestycji w kwocie nie większej niż 55 mld rubli (prawie 2 mld dol.). Według Igora Fiejdina, szefa państwowej agencji Rostransportmodernizacja, budowa ruszy w 2013 r. i zakończy się w 2018 r.

Moc przeładunkowa nowego portu ma sięgnąć 100 mln ton rocznie. Dla porównania, największy obecnie w kraju port w Noworosyjsku (także nad Morzem Czarnym) może przeładowywać ok. 70 mln t rocznie.

Inne największe porty Rosji to St. Petersburg (Bałtyk), Murmańsk (Morze Barentsa), Nachodka (Morze Japońskie) i Tuapse (Morze Czarne).

Ten ostatni to zarazem największy terminal paliwowy kraju. W tym roku państwo sprzedało 25 proc. jego udziałów za ok. 60 mln dol.

Reklama
Reklama

Inwestorami są liderzy swoich branż – węglowy SUEK, metalurgiczny Metalloinvest, nawozowy Uralkalij, Zjednoczona Kompania Zbożowa i portowy operator Globalports. Wiceminister transportu Andriej Niedosiekow mówił Reutersowi, że w projekcie uczestniczy jeszcze szósty inwestor, ale nie podał, o kogo chodzi. Prawdopodobnie jest to któryś z koncernów paliwowych.

Port powstanie na półwyspie Tuzła. Projekt jest częścią programu federalnego "Rozwój transportowego systemu Rosji". Daje mu to szybsze procedury i udział państwa w inwestycji w kwocie nie większej niż 55 mld rubli (prawie 2 mld dol.). Według Igora Fiejdina, szefa państwowej agencji Rostransportmodernizacja, budowa ruszy w 2013 r. i zakończy się w 2018 r.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama