Emperia rozważa joint venture z wybranym inwestorem

Do końca czerwca dowiemy się, czy giełdowa Emperia nie pozbędzie się sieci Stokrotka. Jednym z kandydatów do jej przejęcia jest właściciel konkurencyjnej Żabki

Publikacja: 27.01.2012 14:18

Emperia rozważa joint venture z wybranym inwestorem

Foto: materiały prasowe

Do połowy roku zapadnie decyzja w sprawie losów sieci detalicznej Emperii, w skład której wchodzi m.in. sieć Stokrotka. Spółka może ją sprzedać lub zrobić joint venture z wybranym inwestorem.

Emperia wycenia wartość swojego biznesu detalicznego na ok. 900 mln zł.

Zdaniem Tomasza Sokołowskiego z DM BZ WBK ten ostatni wariant byłby dla inwestorów negatywnym zaskoczeniem.

- Moim zdaniem rynek oczekuje od Emperii tego, że sprzeda ona Stokrotkę za kwotę i w terminie, który był wielokrotnie obiecywany przez spółkę i wypłaci gotówkę w postaci dywidendy. Każde inne rozwiązanie będzie negatywnym zaskoczeniem – skomentował Sokołowski.

Emperia wczoraj wieczorem zasygnalizowała, że możliwe są inne opcje niż sprzedaż 100 proc. udziałów w spółkach detalicznych .

- Pojawiły się inne scenariusze. Możliwe jest również wspólne przedsięwzięcie z wybranym inwestorem - powiedział serwisowi Ekonomia24.pl Artur Kawa, prezes Emperii.

Wcześniej zarząd informował, że negocjacje w sprawie sprzedaży sklepów zakończą się do końca marca. Jednak teraz najbardziej prawdopodobny termin transakcji to II kwartał.

Dodał, że w grze jest kilku inwestorów finansowych i branżowych. Prezes Kawa nie ujawnia, ile konkretnie oferują inwestorzy.  - Poziomy cenowe, które proponują, są atrakcyjne – powiedział tylko.

Wcześniej Reuters informował, że na sieć sklepów detalicznych Emperii oferty złożyły m.in. fundusze private equity Mid Europa Partners i Penta Investments. Jednak wiadomo, że ten ostatni już nie jest w grze. - Penta oficjalnie wycofała się z akwizycji – poinformował nas dziś Martin Danko, zajmujący się relacjami inwestorskimi w Pencie.

Mid-Europa Partners jest udziałowcem sieci sklepów Żabka.

Segment detaliczny Emperii tworzą sieci sklepów Stokrotka, Delima, Maro Markety oraz Społem Tychy. Największa jest ta pierwsza sieć. Kiedy zapadała decyzja o sprzedaży detalu (w połowie 2011 r.) zarząd informował, że transakcja obejmie 184 Stokrotki, 8 Delim, a także 24 placówki Społem Tychy i 19 Maro Marketów.

Do połowy roku zapadnie decyzja w sprawie losów sieci detalicznej Emperii, w skład której wchodzi m.in. sieć Stokrotka. Spółka może ją sprzedać lub zrobić joint venture z wybranym inwestorem.

Emperia wycenia wartość swojego biznesu detalicznego na ok. 900 mln zł.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego
Biznes
Szczyt NATO, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach i nowy podatek bankowy