Emperia rozważa joint venture z wybranym inwestorem

Do końca czerwca dowiemy się, czy giełdowa Emperia nie pozbędzie się sieci Stokrotka. Jednym z kandydatów do jej przejęcia jest właściciel konkurencyjnej Żabki

Publikacja: 27.01.2012 14:18

Emperia rozważa joint venture z wybranym inwestorem

Foto: materiały prasowe

Do połowy roku zapadnie decyzja w sprawie losów sieci detalicznej Emperii, w skład której wchodzi m.in. sieć Stokrotka. Spółka może ją sprzedać lub zrobić joint venture z wybranym inwestorem.

Emperia wycenia wartość swojego biznesu detalicznego na ok. 900 mln zł.

Zdaniem Tomasza Sokołowskiego z DM BZ WBK ten ostatni wariant byłby dla inwestorów negatywnym zaskoczeniem.

- Moim zdaniem rynek oczekuje od Emperii tego, że sprzeda ona Stokrotkę za kwotę i w terminie, który był wielokrotnie obiecywany przez spółkę i wypłaci gotówkę w postaci dywidendy. Każde inne rozwiązanie będzie negatywnym zaskoczeniem – skomentował Sokołowski.

Emperia wczoraj wieczorem zasygnalizowała, że możliwe są inne opcje niż sprzedaż 100 proc. udziałów w spółkach detalicznych .

- Pojawiły się inne scenariusze. Możliwe jest również wspólne przedsięwzięcie z wybranym inwestorem - powiedział serwisowi Ekonomia24.pl Artur Kawa, prezes Emperii.

Wcześniej zarząd informował, że negocjacje w sprawie sprzedaży sklepów zakończą się do końca marca. Jednak teraz najbardziej prawdopodobny termin transakcji to II kwartał.

Dodał, że w grze jest kilku inwestorów finansowych i branżowych. Prezes Kawa nie ujawnia, ile konkretnie oferują inwestorzy.  - Poziomy cenowe, które proponują, są atrakcyjne – powiedział tylko.

Wcześniej Reuters informował, że na sieć sklepów detalicznych Emperii oferty złożyły m.in. fundusze private equity Mid Europa Partners i Penta Investments. Jednak wiadomo, że ten ostatni już nie jest w grze. - Penta oficjalnie wycofała się z akwizycji – poinformował nas dziś Martin Danko, zajmujący się relacjami inwestorskimi w Pencie.

Mid-Europa Partners jest udziałowcem sieci sklepów Żabka.

Segment detaliczny Emperii tworzą sieci sklepów Stokrotka, Delima, Maro Markety oraz Społem Tychy. Największa jest ta pierwsza sieć. Kiedy zapadała decyzja o sprzedaży detalu (w połowie 2011 r.) zarząd informował, że transakcja obejmie 184 Stokrotki, 8 Delim, a także 24 placówki Społem Tychy i 19 Maro Marketów.

Do połowy roku zapadnie decyzja w sprawie losów sieci detalicznej Emperii, w skład której wchodzi m.in. sieć Stokrotka. Spółka może ją sprzedać lub zrobić joint venture z wybranym inwestorem.

Emperia wycenia wartość swojego biznesu detalicznego na ok. 900 mln zł.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem