Emperia rozważa joint venture z wybranym inwestorem

Do końca czerwca dowiemy się, czy giełdowa Emperia nie pozbędzie się sieci Stokrotka. Jednym z kandydatów do jej przejęcia jest właściciel konkurencyjnej Żabki

Publikacja: 27.01.2012 14:18

Emperia rozważa joint venture z wybranym inwestorem

Foto: materiały prasowe

Do połowy roku zapadnie decyzja w sprawie losów sieci detalicznej Emperii, w skład której wchodzi m.in. sieć Stokrotka. Spółka może ją sprzedać lub zrobić joint venture z wybranym inwestorem.

Emperia wycenia wartość swojego biznesu detalicznego na ok. 900 mln zł.

Zdaniem Tomasza Sokołowskiego z DM BZ WBK ten ostatni wariant byłby dla inwestorów negatywnym zaskoczeniem.

- Moim zdaniem rynek oczekuje od Emperii tego, że sprzeda ona Stokrotkę za kwotę i w terminie, który był wielokrotnie obiecywany przez spółkę i wypłaci gotówkę w postaci dywidendy. Każde inne rozwiązanie będzie negatywnym zaskoczeniem – skomentował Sokołowski.

Emperia wczoraj wieczorem zasygnalizowała, że możliwe są inne opcje niż sprzedaż 100 proc. udziałów w spółkach detalicznych .

- Pojawiły się inne scenariusze. Możliwe jest również wspólne przedsięwzięcie z wybranym inwestorem - powiedział serwisowi Ekonomia24.pl Artur Kawa, prezes Emperii.

Wcześniej zarząd informował, że negocjacje w sprawie sprzedaży sklepów zakończą się do końca marca. Jednak teraz najbardziej prawdopodobny termin transakcji to II kwartał.

Dodał, że w grze jest kilku inwestorów finansowych i branżowych. Prezes Kawa nie ujawnia, ile konkretnie oferują inwestorzy.  - Poziomy cenowe, które proponują, są atrakcyjne – powiedział tylko.

Wcześniej Reuters informował, że na sieć sklepów detalicznych Emperii oferty złożyły m.in. fundusze private equity Mid Europa Partners i Penta Investments. Jednak wiadomo, że ten ostatni już nie jest w grze. - Penta oficjalnie wycofała się z akwizycji – poinformował nas dziś Martin Danko, zajmujący się relacjami inwestorskimi w Pencie.

Mid-Europa Partners jest udziałowcem sieci sklepów Żabka.

Segment detaliczny Emperii tworzą sieci sklepów Stokrotka, Delima, Maro Markety oraz Społem Tychy. Największa jest ta pierwsza sieć. Kiedy zapadała decyzja o sprzedaży detalu (w połowie 2011 r.) zarząd informował, że transakcja obejmie 184 Stokrotki, 8 Delim, a także 24 placówki Społem Tychy i 19 Maro Marketów.

Do połowy roku zapadnie decyzja w sprawie losów sieci detalicznej Emperii, w skład której wchodzi m.in. sieć Stokrotka. Spółka może ją sprzedać lub zrobić joint venture z wybranym inwestorem.

Emperia wycenia wartość swojego biznesu detalicznego na ok. 900 mln zł.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca