Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Radomir Bordon: Oczekiwania klientów wymuszają cyfrową transformację

Na zachodzie adaptacja nowych technologii i zwinność działów IT jest na wyższym poziomie – mówi Radomir Bordon, dyrektor technicznego wsparcia sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Dell EMC, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 04.01.2018 13:00

#RZECZoBIZNESIE: Radomir Bordon: Oczekiwania klientów wymuszają cyfrową transformację

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył jakie wyzwanie stoją przed polskimi firmami w związku z postępującą transformacją cyfrową.

- Działy IT staną się jednym z podstawowych filarów w działalności przedsiębiorstw. Tylko 6 proc. respondentów w naszym badaniu nie widzi żadnych barier. 52 proc. zwraca uwagę na niewystarczający budżet oraz zasoby. Brak specjalistów i kompetencji wskazuje 42 proc. firm - mówił Bordon. Jedna trzecia zwróciła uwagę na trudność w wykazywaniu zwrotów z inwestycji. - Działy IT rozmawiając z biznesem nie potrafią przekonać w jaki sposób inwestycja w nowe technologie może modyfikować to, w jaki sposób nasz biznes działa – tłumaczył gość.

W Europie Zachodniej wyzwania związane są głównie z otoczeniem zewnętrznym, tym w jaki sposób docierać do klientów, a nie jak wykorzystywać działy IT. - Na zachodzie adaptacja nowych technologii i zwinność działów IT jest na wyższym poziomie. Dostępność i dbanie o przyciąganie wysokiej klasy pracowników też jest na wyższym poziomie - porównał Bordon.

Cyfrowa transformacja oparta jest o koncentrację na kliencie końcowym, docierania do niego, rozumienia jego potrzeb i budowania modeli biznesowych, które będą na nim skoncentrowane. - To jest również koncentrowanie na pracownikach i dawanie im narzędzi, które umożliwią im pracować w sposób efektywniejszy – mówił.

Reklama
Reklama

W Polsce głównie czynniki zewnętrzne warunkują cyfrową transformację. - Najważniejszym motorem napędzającym są oczekiwania klientów. Ważna jest też dostępność nowych technologii i pojawienie się konkurentów - wyliczył Bordon.

Przyznał, że innowacje biznesowe podwyższają naszą zdolność w cyfrowej transformacji. - Chodzi o robotykę, robotyzację i automatyzację procesów. Ważny element to też konsolidacja posiadanych informacji i kanały sprzedaży online – tłumaczył gość.

- Patrząc od strony technologicznej najczęściej wprowadzane będą zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, która wspiera prowadzenie biznesu, technologie mobilne i digitalizacja zewnętrznych procesów interakcji biznesowej – dodał.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama