Klienci zbierają nagrody, a handlowcy informacje o kupujących

Fotorzepa, Seweryn Sołtys Seweryn Sołtys
Nie wystarczy zaoferować bonus czy zniżkę. Trzeba nawiązać dialog z klientem. Najlepsze efekty można uzyskać wtedy, gdy konkurenci proponują podobne towary czy usługi różniące się tylko ceną
Żadna firma nie jest zbyt mała na stworzenie programu lojalnościowego dla klientów pod warunkiem, że jest ich dostatecznie wielu. Zasada, że utrzymanie dotychczasowego klienta jest kilka razy tańsze niż pozyskanie nowego, obowiązuje niezależnie od skali prowadzonego biznesu i branży. W równym stopniu dotyczy więc sklepu spożywczego, sprzedającego artykuły biurowe, myjni samochodowej, serwisu komputerowego czy firmy świadczącej usługi kurierskie.Warto zadbać o budowę długoterminowych relacji zwłaszcza z najcenniejszymi klientami. Bo na ogół jest tak, że 20 proc. klientów generuje 80 proc. przychodów. Przedsiębiorca powinien więc zidentyfikować takich klientów i przywiązać ich do korzystania ze swoich usług.Środkiem do osiągnięcia takiego celu może być program lojalnościowy, w którym kupujący są premiowani za regularne zakupy towarów i usług.[srodtytul]Źle dobrane nagrody nie zapewnią sukcesu[/srodtytul]Oczywiście narzędzia użyte do budowy relacji ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL