Biznes

Cisco chce kupić konkurenta za 3 mld dol.

Przejęcie firmy Tandberg wzmocni pozycję Cisco na rynku rozwiązań telekonferencyjnych
Amerykański producent sprzętu sieciowego, światowy lider tej branży, zaoferował 2,97 mld dolarów za 100 proc. udziałów w norweskiej firmie Tandberg, dostawcy systemów wideokonferencyjnych. Zarząd i właściciele tej firmy chcą przyjąć ofertę Cisco.
Transakcję muszą zaakceptować regulatorzy rynku. Ma to nastąpić w pierwszej połowie 2010 r. Tandberg jest jednym z najsilniejszych graczy na modnym dzisiaj rynku systemów telekonferencyjnych. Popularność tego systemu rośnie wraz z rozwojem technologii i kryzysem. Obecnie transmisje wideo wysokiej rozdzielczości dają złudzenie rzeczywistego spotkania. [wyimek]2,1 mln klientów mają co roku odbierać liniom lotniczym usługi telekonferencyjne[/wyimek]
Cisco posiada własne rozwiązania w tej dziedzinie. Mimo to chce przejąć konkurenta, który oferuje podobne, choć tańsze produkty. Amerykańska korporacja deklaruje agresywną politykę na rynku – przejęcia i partnerstwa z innymi firmami. W 2008 r. Cisco kupiło pięć spółek. Kupując Tandberga, Cisco chce wykorzystać rosnący popyt na rozwiązania telekonferencyjne. Jak przewidywał Gartner Research, w ciągu najbliższych trzech lat tego typu usługi, w części przypadków z powodzeniem zastępujące osobiste spotkania, będą co roku odbierać liniom lotniczym 2,1 mln klientów i 3,5 mld dol. przychodów. Przychody Tandberga w 2008 r. wyniosły 808 milionów dol. – Zaproponowana przez Cisco cena nie jest wiele wyższa niż obecna wycena firmy. Dlatego nie sądzę, by na przejęciu skorzystali akcjonariusze Tandberga – powiedział agencji Bloomberg Arild Nysaether, analityk Fondsfinans ASA. Akcje Cisco na Wall Street traciły wczoraj 1,71 proc. wartości (kosztowały 23,14 dol.).
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL