fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przy błędach biuro chroni polisa

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Podpisałem z biurem rachunkowym umowę. Zapytałem, jaką mają polisę OC chroniącą od błędów. Usłyszałem, że standardową. Co to oznacza?
Biura rachunkowe jako uprawnione do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Minimalna suma gwarancyjna OC w odniesieniu do jednego zdarzenia objętego umową zależy od przedmiotu działalności. Informując czytelnika, że jest to standardowa polisa OC, biuro zapewne miało na myśli właśnie wspomniane sumy. Wynoszą one równowartość w złotych:- 15 000 euro – gdy przedmiotem działalności jest wykonywanie czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i czynności doradztwa podatkowego,- 10 000 euro – gdy chodzi wyłącznie o wykonywanie czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,- 5000 euro – gdy działalność dotyczy wyłącznie doradztwa podatkowego.Wspomniane kwoty są ustalane przy zastosowaniu kursu średniego euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku, w którym została zawarta umowa ube...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA