- Jak prawidłowo rozliczać sprzedaż kart paysafecard w VAT? Czy sprzedaż tych kart trzeba rejestrować na kasie fiskalnej? – pyta czytelnik.
Zagadnienie kart przedpłaconych w rozliczeniach VAT rozstrzygnęła Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 4 sierpnia 2016 r. (TPP1/4512-453/16/MN).
We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej podatnik wskazał, że w ramach swojej działalności zamierza zajmować się dystrybucją kart przedpłaconych służących do realizowania anonimowych płatności w internecie. Podatnik zawarł umowę z kontrahentem, zgodnie z którą za sprzedaż produktów określonych w umowie jako „doładowania elektroniczne do płatności w internecie i pieniądz elektroniczny, w tym paysafecard, ukash i inne" otrzymuje określoną prowizję. Karty zawierają kody PIN, które służą do dokonywania płatności on line za zakupy w wybranych podmiotach bez konieczności posiadania karty kredytowej czy rachunku bankowego.
W związku z planowanym rozpoczęciem dystrybucji opisanych kart przedpłaconych, podatnik zapytał, w jaki sposób należy traktować sprzedaż kart paysafecard w VAT oraz czy sprzedaż kart paysafecard podlega obowiązkowi rejestracji na kasie fiskalnej.
W wydanej interpretacji organ wskazał, że opodatkowaniu VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.