Inwestycje są realizowane w czterech województwach: kujawsko-pomorskim, małopolskim, mazowieckim, zachodniopomorskim. Łącznie to ponad 180 km nowych dróg. Wszystkie przedsięwzięcia mają już rozstrzygnięte przetargi i są już na etapie prac budowlanych. - W najbliższych dwóch, trzech latach oddamy większość z nich do użytku. Nowe, ekspresowe połączenia podniosą poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży oraz płynności transportu w Polsce - powiedział w poniedziałek Krzysztof Kondraciuk, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

Dofinansowanie, na które podpisano umowy, obejmie budowę odcinka drogi ekspresowej S2 odc. węzeł Puławska – węzeł Lubelska, drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz – Mielno, na odcinku Białe Błota – Mielno, drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin od Kiełpina do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa, a także samą obwodnicę Koszalina i Sianowa, ponadto budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka (tzw. zakopianka) oraz budowę obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej 50 i 79. Jak poinformowało Ministerstwo Rozwoju, razem z dzisiejszymi umowami, długość dróg budowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ze wsparciem z POIiŚ 2014-2020 wynosi już blisko tysiąc kilometrów. Dyrekcja ma zagwarantowane w programie 42 mld zł na budowę dróg. Ponad 22 mld zł (około 53 proc.) zostały już zagospodarowane. Po dzisiejszym podpisaniu umów znacząco wzrosło także wykorzystanie funduszy unijnych w całym Programie Infrastruktura i Środowisko, w którym oprócz dróg, finansowane są inwestycje m.in. w linie kolejowe, sieci energetyczne, ochronę środowiska - z 40,5 proc. do 44,9 proc. Z dostępnych 109,5 mld zł zagospodarowano już blisko 50 mld zł.