Ten fundusz jest częścią ugody za 2,5 mld dolarów resortu sprawiedliwości z Boeingiem kończącej spór i zarzuty prokuratury, że koncern oszukiwał podczas certyfikacji nowego samolotu. W tej sumie znajduje się 1,77 mld dolarów dla linii lotniczych za ukrywanie przed nimi wad MAX-ów i 243,6 mln dolarów grzywny. Ugoda pozwoliła Boeingowi uniknąć postępowania w trybie karnym, ale nie miała wpływu na spór cywilny prowadzony przez rodziny ofiar obu tragedii.

Feinberg i Biros zarządzali wcześniej wieloma funduszami odszkodowań, m.in. dla ofiar zamachów terrorystów z 11 września 2001 w USA, po katastrofalnym skażeniu Zatoki Meksykańskiej w 2010 r. po pożarze platformy wydobywczej Deepwater Horizon, po wypadkach z samochodami GM z powodu wadliwej stacyjki czy w odszkodowaniach za środek chwastobójczy Roundup Monsanto/Bayera.

W lipcu 2019 Boeing mianował oboje prawników do nadzorowania rozdziału odrębnych 50 mln dolarów dla rodzin obu katastrof. Na mocy ugody koncern miał zaproponować 3 kandydatury, resort sprawiedliwości będzie zatwierdzać decyzje o wypłacie pieniędzy. Koncern uregulował większość spraw dotyczących katastrofy w Indonezji, w sądzie federalnym w Chicago ma do czynienia z ponad 100 pozwami od rodzin pasażerów, którzy zginęli w Etiopii.