Airbus uruchamia montownię A321 w Tuluzie

Airbus poinformował o uruchomieniu w Tuluzie nowej linii montażu końcowego wąskokadłubowych A321 w związku z ogromnym popytem na nie i w ramach optymalizacji ich produkcji

Publikacja: 21.01.2020 17:33

Airbus uruchamia montownię A321 w Tuluzie

Foto: Bloomberg

Do połowy 2022 r. zakład im. Jean-Luca Lagardere, w którym obecnie powstają superjumbo A380 będzie montować A321. Jedyna w Europie linia montażu końcowego A321 znajduje się w Hamburgu. Powstaja też w Mobile w Alabamie dla klientów amerykańskich.

Nowa linia wspierana komputerowo powstanie w Tuluzie ze względu na konkurencyjność tego zakładu, czas uruchomienia produkcji, koszt inwestycji, dostępną powierzchnię i zasoby ludzkie. Zapewni większą elastyczność w produkcji tego modelu z zachowaniem stabilnego poziomu łącznej mocy produkcyjnej samolotów wąskokadłubowych w Tuluzie - stwierdzono w komunikacie.

- Korzystamy z bezprecedensowo dużego popytu na rodzinę A320neo, szczególnie na pochodne o dłuższym zasięgu A321 LR i bardzo długim zasięgu A321 XLR - powiedział dyrektor operacyjny Michael Schoellhorn.

Nowy produkt finansowy

Należąca w całości do Airbusa brytyjska filia Skytra przygotowuje premierę nowego produktu finansowego, który pozwoli liniom lotniczym zabezpieczać się przed zagrożeniami dla ich przychodów. W bieżącym roku uruchomi kontrakty terminowe i opcje notowane na giełdach, reprezentujące przychody linii lotniczych, które pomogą w skuteczniejszym zarządzaniu ryzykiem.

Przewoźnicy zabezpieczają się zwykle przed wzrostem kosztów paliwa i wahaniami kursów walut, propozycja Skytra będzie pierwszą tego rodzaju.

Linie planują z kilkuletnim wyprzedzeniem swą infrastrukturę i zakres działania, natomiast większość biletów rozchodzi się na 5 tygodni przed lotem - wyjaśniła filia. Nawet ceny biletów podlegają ciągłym zmianom pod wpływem zewnętrznych czynników: popytu i podaży, kwestii politycznych, niepewności gospodarczej czy podatkowej.

Nie istniał dotąd instrument finansowy pozwalający skutecznie panować nad wahaniami przychodów linii lotniczych mimo ich stałych kosztów, więc były wystawione na większe ryzyko finansowe. Produkt oferowany przez firmę z Londynu ma rozwiązać ten problem.

Jej produkt będzie podobny do typowych kontraktów terminowych, notowanych na większości giełd, z kwartalnym okresem ważności. Skytra będzie oferować kontrakty na okres do 2 lat, jej produkty będą pod nadzorem brytyjskiego urzędu finansowego Financial Conduct Authority, organ nadzoru zatwierdzi je w najbliższych miesiącach, a premierę przewidziano pod koniec 2020 r. - informuje Reuter.

Do połowy 2022 r. zakład im. Jean-Luca Lagardere, w którym obecnie powstają superjumbo A380 będzie montować A321. Jedyna w Europie linia montażu końcowego A321 znajduje się w Hamburgu. Powstaja też w Mobile w Alabamie dla klientów amerykańskich.

Nowa linia wspierana komputerowo powstanie w Tuluzie ze względu na konkurencyjność tego zakładu, czas uruchomienia produkcji, koszt inwestycji, dostępną powierzchnię i zasoby ludzkie. Zapewni większą elastyczność w produkcji tego modelu z zachowaniem stabilnego poziomu łącznej mocy produkcyjnej samolotów wąskokadłubowych w Tuluzie - stwierdzono w komunikacie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej