Bombardier CS100 blisko Londyn-City

Kanadyjski Bombardier podał, że jego CS100 stanie się wkrótce największym samolotem cywilnym, który będzie korzystać z lotniska Londyn-City.

Aktualizacja: 28.03.2017 09:39 Publikacja: 28.03.2017 08:46

Bombardier CS100 blisko Londyn-City

Foto: Wikimedia, Alexandre Gouger

Kanadyjczycy zakończyli serię specjalnych lotów próbnych i spodziewają się uzyskać w II kwartale certyfikat na tzw. ostre podejście dla ich samolotu zabierającego 110 pasażerów na to lotnisko o krótszym pasie — poinformował rzecznik producenta, Bryan Tucker.

Certyfikat pozwoli Swissowi, pierwszemu użytkownikowi tych samolotów wozić podróżnych do tego lotniska w dzielnicy Royal Docks położonego ok. 10 km na wschód od City. — Spodziewamy się zainteresowania innych przewoźników po wykazaniu przez te samolot swych możliwości — dodał Tucker.

Pojawienie się lżejszego, zbudowanego z kompozytów samolotu Serii C na tym lotnisku atrakcyjnym dla bankierów zwiększy zainteresowanie Bombardierem przed samolotem lotniczym w czerwcu w Paryżu. Wszyscy producenci samolotów liczą się z gorszą sprzedażą w tym roku po dłuższym boomie mającym szczyt w 2014 r.

Kanadyjski odrzutowiec, lżejszy od większości innych tej wielkości może przelecieć bez lądowania z Nowego Jorku do Londynu-City z ok. 40 podróżnymi w klasie biznes. Brytyjska firma typu startup Odyssey Airlines i prywatny operator czarterów z Genewy PrivatAir ogłosiły już plany używania tych samolotów z tego lotniska, Brytyjczycy zamierzają latać do Ameryki Płn. i na Bliski Wschód.

Kilku innych operator usiłowało zarabiać na transporcie bankierów z Londynu do Nowego Jorku, ale nic z tego nie wyszło, bo dotąd ich samoloty musiały lądować w Irlandii po paliwo w lotach na zachód z powodu stałych przeciwnych wiatrów.

Samolot CSeries mimo gratulacji za małe zużycie paliwa i płynne wejście do eksploatacji u Swissa w 2016 r., nie zdobył większego zamienia do czasu kupna 75 sztuk CS100 przez Delta Air Lines niemal rok temu. Wcześniejsze zamówienie przez Air Canada 45 130-miejscowych CS300 zostało sfinalizowane w czerwcu.

Po wznowieniu programu z dużymi rabatami cen (Swiss dostał 70 proc.) dla pobudzenia sprzedaży po kilkakrotnych opóźnieniach Bombardier musi teraz zapewnić sobie korzystną sprzedaż nowych sztuk przed paryskim salonem. — Na razie jesteśmy zadowoleni — stwierdził Tucker. Do grudnia 2016 Bombardier zanotował potwierdzone zamówienia na 360 maszyn, większość produkcji jest sprzedana do 2020 r. — dodał.

Kanadyjczycy zakończyli serię specjalnych lotów próbnych i spodziewają się uzyskać w II kwartale certyfikat na tzw. ostre podejście dla ich samolotu zabierającego 110 pasażerów na to lotnisko o krótszym pasie — poinformował rzecznik producenta, Bryan Tucker.

Certyfikat pozwoli Swissowi, pierwszemu użytkownikowi tych samolotów wozić podróżnych do tego lotniska w dzielnicy Royal Docks położonego ok. 10 km na wschód od City. — Spodziewamy się zainteresowania innych przewoźników po wykazaniu przez te samolot swych możliwości — dodał Tucker.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej