Historia producenta lodów
Struans to firma rodzinna z siedzibą w Milltown, w Newlandii. Walutą Newlandii jest dolar newlandzki (N$). Firmę założono w 1912 roku. Od tego czasu przeprowadzono dywersyfikację jej działalności, przechodząc od gospodarstwa mlecznego do detalicznego handlu mlekiem, a ostatnio także do produkcji lodów mlecznych.
Czytaj także: Jak założyć i prowadzić firmę cateringową
Lody Struans są obecnie dobrze znane jako wiodąca marka premium w Newland, ceniona za wysoką jakość i innowacyjne smaki. Firma produkuje ponad 11 milionów litrów lodów rocznie, osiągając przychód w wysokości 21 milionów dolarów. Wytwarza cztery różne linie lodów mlecznych w kilku smakach i rozmiarach opakowań.
Produkt sprzedawany jest głównie do supermarketów, małych sklepów spożywczych i lokali gastronomicznych w Newlandii. Firma zbudowała silne relacje z klientami, szczególnie w przypadku większych supermarketów. Podobnie jak inni producenci żywności walczyła o utrzymanie marż, przede wszystkim w supermarketach, stale próbujących wynegocjować niższe ceny.
Firma z powodzeniem wprowadziła na rynek swoją markę wysokiej jakości lodów mlecznych z segmentu premium. Marketing polega głównie na promocji sprzedaży w sieciach handlowych. Są to m.in. zniżki na produkty i oferty „kup jeden, weź jeden za darmo" (BOGOF). Największym wyzwaniem, przed którym stoi firma, jest zapewnienie jej produktom najlepszej pozycji na półkach sklepowych. Charakter produktu sprawia, że sprzedaż jest sezonowa i zależy od pogody. Głównym celem zespołów sprzedaży i marketingu jest zmniejszenie wpływu pogody na wielkość sprzedaży poprzez działania marketingowe, ukierunkowane na całoroczną sprzedaż produktu.