Największym wyzwaniem dla przedsiębiorców w tej chwili to przetrwać – nie tracąc pozycji rynkowej, relacji z kontrahentami, pracowników. Nic więc dziwnego, że zdecydowana większość energii kierowana jest na planowanie najbliższych miesięcy – na przysłowiowe „tu i teraz". Jak bowiem planować dalszą przyszłość, nie mając pewności, że firma w ogóle za kilka miesięcy będzie istnieć?
Czytaj także:
Sukcesja - sposób przekazania firmy swoim następcom
Planowanie kryzysowe czy długoterminowe?W przypadku firm rodzinnych problem jest jednak bardziej złożony. „Przetrwać" to plan minimum, który nie jest wystarczająco satysfakcjonujący. Dla firm rodzinnych, obok wartości ekonomicznych, istotne są także kwestie związane z przekazaniem biznesu, kontynuacją jego wartości i długotrwałym zabezpieczeniem rodziny. Jednak czy to dobry moment na planowanie sukcesji?
Tak naprawdę nigdy nie ma złego momentu, a im szybciej rozpoczniemy ten proces, tym większe...
Skorzystaj z unikalnej oferty na dostęp do specjalistycznych treści prawnych i ekonomicznych.
Pakiet rp.pl plus to ekskluzywne treści dla profesjonalistów, skorzystaj z:
- dostępu do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus;
- Prawnych treści premium, w tym: tygodników Dobra Firma: Podatki i Księgowość, Dobra Administracja, Rzecz o Prawie, Dobra Firma – Rachunkowość, Dobra Firma - Kadry i Płace, Dobra Firma – Biznes („Biznes w czasie Pandemii Covid19”);
- serwisu Legislacja;
- serwisu Wskaźniki i Stawki;
Dostęp do treści rp.pl - PAKIET PLUS nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, aplikacji mobilnej i raportów dla prenumeratorów.