Infoshare 2020: technologie, marketing i biznes

Rozmowy o najnowszych technologiach w biznesie i marketingu oraz światowych trendach rynkowych, a także spotkania warsztatowe złożyły się na tegoroczną edycję Infoshare 2020. Po 20 tys. euro głównej nagrody w rywalizacji startupów sięgnął brytyjski iLoF.

Publikacja: 30.09.2020 21:00

Podczas wydarzeń Infoshare 2020 wystąpiło łącznie niemal 200 ekspertów z całego świata

Podczas wydarzeń Infoshare 2020 wystąpiło łącznie niemal 200 ekspertów z całego świata

Foto: Fotorzepa, Tomek Kamiński

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Infoshare 2020

W trakcie zakończonej w środę konferencji Gdańsk stał się centrum spotkań online dla ekspertów z całego świata. Infoshare 2020 to bowiem największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej. W jej trakcie mowa była o m.in. przyspieszeniu, jakiego pandemia paradoksalnie nadała globalnemu rynku technologicznemu. A wystąpienia, prelekcje i spotkania koncentrowały się wokół tematów dotyczących innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji oraz marketingu.

Ekstra pieczątka

W przestrzeni poświęconej technologiom mowa była m.in. o zagadnieniach z pogranicza świata ludzi i maszyn, jak choćby o tym, czy cyborgi są dla nas zagrożeniem, szansą, a może jednym i drugim, jak również o ryzyku i nadziejach płynących z wykorzystania najnowszych trendów cyfrowych w takich obszarach, jak medycyna czy walka z terroryzmem.

Wiele działo się na scenie marketingowej. Mowa była o najnowszych trendach. Ale znalazło się też miejsce na spotkania skupione na narzędziach, gdzie eksperci zdradzali branżowe tajniki skutecznej prezentacji, komunikacji marki, optymalizacji kampanii czy zwiększania zasięgu i sprzedaży.

W gronie prelegentów na tej scenie był Kamil Kozieł, założyciel firmy Prezart. Jego wystąpienie poświęcone było ekonomii behawioralnej w sprzedaży i marketingu.

– Ekonomia behawioralna to dziecko psychologii i ekonomii. Ekonomia klasyczna zakłada, że każdy z nas ma w głowie superprocesor i siłę woli godną Gandhiego, ale świat nie do końca tak działa – mówi „Rzeczpospolitej" Kamil Kozieł. – Ekonomia behawioralna pokazuje, jakie decyzje podejmują prawdziwi ludzie. Czynników, które na nie wpływają, jest wiele, ale chyba najważniejszym jest dwojaki sposób myślenia, czyli tzw. system 1 i system 2. To rodzaj metafory, wyjaśniający, że ludzie albo są w tzw. trybie myślenia intuicyjnego, szybkiego, skojarzeniowego – ten tryb występuje u konsumentów najczęściej, albo, rzadziej, korzystają z myślenia refleksyjnego, które analizuje rzeczywiste atuty i wady produktów.

Jak to wyjaśnić na przykładzie? Gdy w kawiarni dostajemy kartę do zbierania pieczątek na gratisową kawę, pierwsze pole z dziesięciu jest już zadrukowane. Zatem nasza pierwsza kawa oznacza drugą pieczątkę – i niespodziewanie jesteśmy bliżej nagrody, niż myśleliśmy. I tu działa efekt, na który podatny jest system 1 myślenia konsumentów: jeśli czujemy, że w coś się mocniej zaangażowaliśmy, to trudniej się nam z tego wycofać.

Wyścig o 20 tys. euro

Na Infoshare było także 101 inwestorów. Wśród tematów mowa była m.in. o kondycji startupów.

– Wiele segmentów bardzo silnie odczuło kryzys wywołany pandemią. Koronawirus bardzo mocno uderzył w szeroko rozumiany sektor usług w obszarze B2C, m.in. takie rozwiązania jak hotel-tech czy systemy rezerwacyjne do restauracji, fryzjerów, kosmetyczek. Jednak inne obszary rynku wręcz przyspieszyły – mówi „Rzeczpospolitej" Marcin Hejka, współzałożyciel i general partner OTB Ventures, jeden z prelegentów Infoshare 2020. – To przede wszystkim zdalna praca i komunikacja – przykładem jest choćby tegoroczna formuła Infoshare. Drugim obszarem jest automatyzacja, czyli wykorzystywanie sztucznej inteligencji do zwiększania efektywności na poziomie całego przedsiębiorstwa. A trzecim jest szeroko rozumiany obszar cyberbezpieczeństwa, gdyż obecna sytuacja bardzo zwiększyła aktywność cyberprzestępców – wymienia.

O skali zainteresowania Infoshare 2020 świadczą liczby. Jak podali organizatorzy, wydarzenie przyciągnęło ponad 7,5 tys. uczestników z 71 krajów, którzy wysłuchali wystąpień niemal 200 prelegentów z całego świata. Sześć infoshare'owych dni wypełniło 180 wystąpień przekładających się na 102 godziny prelekcji. Do tego dochodzi prawie 320 webinarów i warsztatów. Z kolei do konkursu Startup Contest napłynęło 677 zgłoszeń, a publiczność, kibicując uczestnikom rywalizacji, oddała na nich niemal 6 tys. głosów.

W tym prestiżowym konkursie zwyciężył brytyjski startup iLoF – Intelligent Lab on Fiber. W nagrodę otrzymał 20 tys. euro. Firma wykorzystuje sztuczną inteligencję i fotonikę do budowy biblioteki biomarkerów chorób i profili biologicznych opartej na chmurze. Obecnie firma używa technologii do walki z chorobą Alzheimera. Realizuje też pionierskie badania w zakresie raka układu pokarmowego, udaru mózgu i chorób zakaźnych.

Drugie miejsce w konkursie zajęła polska firma Medicsen, a trzecie ProovStation z Francji. Łączna pula nagród, ufundowanych przez prezydenta miasta Gdańska, wyniosła 30 tys. euro. Firmy przeznaczą te pieniądze na dalszy rozwój.

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Infoshare 2020

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Infoshare 2020

W trakcie zakończonej w środę konferencji Gdańsk stał się centrum spotkań online dla ekspertów z całego świata. Infoshare 2020 to bowiem największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej. W jej trakcie mowa była o m.in. przyspieszeniu, jakiego pandemia paradoksalnie nadała globalnemu rynku technologicznemu. A wystąpienia, prelekcje i spotkania koncentrowały się wokół tematów dotyczących innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji oraz marketingu.

Pozostało 90% artykułu
Biznes
Koniec niemieckiego raju? Hiszpańskie wyspy mówią dość pijackim imprezom
Biznes
Biały Dom przyśpiesza pomoc dla Ukrainy. Nadciągają Patrioty, Bradley’e i Javelin’y
Biznes
Start zapisów do Poland Business Run
Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii