Aktualizacja: 10.05.2025 01:30 Publikacja: 27.01.2025 09:54
Siedziba Ministerstwa Cyfryzacji
Foto: PAP/Albert Zawada
Od 1 stycznia br. wszedł obowiązek korzystania z e-Doręczeń przez podmioty publiczne (m.in. ZUS, NFZ, samorządy, urzędy skarbowe) wskazane w ustawie oraz zawody zaufania publicznego, czyli: adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, notariusze oraz rzecznicy patentowi. System ma zastąpić tradycyjne papierowe awizo i doręczenia listów poleconych za potwierdzeniem odbioru.
W wydanym w poniedziałek komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji przyznało, że w pierwszych dniach obowiązywania systemu część korzystających z niego podmiotów publicznych odnotowała problemy z jego funkcjonowaniem. Miały one wynikać głównie z błędów w integracji wewnętrznych narzędzi do elektronicznego obiegu dokumentów z systemem e-Doręczeń. Jak podano, błędy, według danych Poczty Polskiej dotyczyły około 7 tys. przesyłek na ponad 3,5 mln wszystkich zrealizowanych.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas