Jaka rekompensata dla urzędnika przeniesionego do innego miasta

Urzędnikowi służby cywilnej przenoszonemu do urzędu w innej miejscowości przysługuje szereg dodatkowych świadczeń. Trzeba mu pokryć koszty przeprowadzki, przyznać dodatkową gratyfikację w wysokości trzymiesięcznej pensji i udzielić czterodniowego urlopu.

Publikacja: 28.10.2019 16:30

Jaka rekompensata dla urzędnika przeniesionego do innego miasta

Foto: 123RF

Gdy przemawia za tym szczególny interes służby urzędnik może być przeniesiony do innego urzędu w innej miejscowości na okres nie dłuższy niż dwa lata. Takie przesunięcie może nastąpić najwyżej dwa razy w czasie trwania stosunku pracy urzędnika służby cywilnej. Decyzje w tym zakresie podejmuje szef służby cywilnej. Takie przeniesienie do urzędu w innej miejscowości na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej usc) dotyczy tylko urzędnika. Zatrudnienie na podstawie mianowania powoduje, że wprawdzie ma on gwarancję zatrudnienia, ale wymaga się od niego wzmożonej dyspozycyjności.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt