Nadzór administracyjny prezesa sądu a prawo pracy

Prawidłowy i nienadmierny nadzór administracyjny może być wsparciem dla sędziego, jeśli ma do niego zaufanie. Powinien też uwzględniać reguły wynikające z prawa pracy.

Publikacja: 14.02.2024 02:00

Nadzór administracyjny prezesa sądu a prawo pracy

Foto: Adobe Stock

Nadzór administracyjny nad działalnością sądów

Zgodnie z art. 8 § 2 ustawy z 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (usp) działalność administracyjna sądów polega na zapewnieniu właściwego toku wewnętrznego urzędowania, bezpośrednio związanego z wykonywaniem zadań związanych ze sprawowaniem wymiaru sprawiedliwości (w zw. z art. 1 § 2 usp) oraz innych zadań ochrony prawnej (w zw. z art. 1 § 3 usp).

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?