Najlepiej sprzedający się Ford przeszedł modernizację

Ford Kuga jest na rynku już od pięciu lat. Teraz najpopularniejszy model marki w Polsce przeszedł lifting. Zmiany można zauważyć na pierwszy rzut oka – również wtedy, gdy zrobi się ciemno.

Publikacja: 30.01.2024 06:10

Ford Kuga to najlepiej sprzedający się model w Polsce z portfolio marki

Ford Kuga to najlepiej sprzedający się model w Polsce z portfolio marki

Foto: mat. prasowe

Segment SUV-ów klasy kompaktowej i średniej jest wyjątkowo tłoczny. Nic dziwnego. Swoje propozycje mają tu właściwie wszyscy liczący się producenci. Niemal stale pojawiają się też jakieś nowości lub liftingi. Dlatego na tle nowego Volkswagena Tiguana, świeżej Kii Sportage czy nadchodzącej Skody Kodiaq aktualny Ford Kuga, będący na rynku od 2019 roku, mógł wydawać się już nieco przestarzały. To najchętniej kupowany model Forda w Polsce, ale i tak pilnie potrzebował liftingu – zwłaszcza że jego amerykański odpowiednik, model Escape, został zmodernizowany jeszcze w 2022 roku.

Ford Kuga

Ford Kuga

mat. prasowe

Nowa, świecąca listwa z przodu

Ale teraz Kuga po liftingu ujrzała już światło dzienne. Co się zmieniło? Przede wszystkim przednia część nadwozia. Grill zrobił się znacząco większy, a na jego środku umieszczono duże logo z błękitnym owalem. Zmieniono kształt i detale zderzaka, który otrzymał przeprojektowane wloty powietrza. Jedna z najważniejszych nowości została umieszczona nad grillem. Mowa o LED-owej listwie, która łączy się z reflektorami i będzie wyróżniać auto po zmroku. Z podobnego „gadżetu” korzysta już m.in. Volkswagen.

Czytaj więcej

Ford wprowadza na rynek najpotężniejszego pickupa wszech czasów
Ford Kuga

Ford Kuga

mat. prasowe

Z tyłu zmiany są subtelniejsze i obejmują głównie rozmieszczenie diod w kloszu. Nie zabrakło nowych lakierów (w tym bardzo interesującego zielonego), a także odświeżonych wzorów aluminiowych obręczy. Z kolei wewnątrz Kugi pojawiła się przesuwana tylna kanapa, a w kokpicie zagościł większy ekran. Ma przekątną 13,2 cala. System multimedialny o nazwie SYNC 4 jest teraz nie tylko wyświetlany na większym „tablecie”, ale i szybciej i lepiej działa. Jego procesor ma dwukrotnie większą moc obliczeniową i jest kompatybilny z technologią 5G. Rozwiązania Apple CarPlay i Android Auto obsługuje się teraz bez użycia kabli. Standardem jest obsługa głosowa Alexa. Można więc zadać autu pytanie.

Ford Kuga

Ford Kuga

mat. prasowe

Zamówienia od marca

Ford Kuga po liftingu zachowa tylko jedną wersję wyłącznie spalinową. To trzycylindrowe, benzynowe 1.5 o mocy 150 KM. Nie ma już turbodiesli. Warianty hybrydowe będą aż trzy. Najsłabszy osiągnie 180 KM (z napędem na przód i bez możliwości doładowywania z gniazdka). Mocniejszy wariant tego samego napędu ma 183 KM i napęd AWD. Topowa hybryda to plug-in o mocy 243 KM. Rozpędzi się do 100 km/h w 7,3 s od startu, a w trybie elektrycznym pokona 69 km. Zamówienia na Forda Kugę po liftingu wystartują w marcu. Cen jeszcze nie podano.

Ford Kuga

Ford Kuga

mat. prasowe

Ford Kuga

Ford Kuga

mat. prasowe

Czytaj więcej

10 najtańszych nowych diesli, którymi wjedziesz do strefy czystego transportu

Czytaj więcej

Stawki za badania techniczne nie były zmieniane od 19 lat. W 2024 r. będzie drożej

Segment SUV-ów klasy kompaktowej i średniej jest wyjątkowo tłoczny. Nic dziwnego. Swoje propozycje mają tu właściwie wszyscy liczący się producenci. Niemal stale pojawiają się też jakieś nowości lub liftingi. Dlatego na tle nowego Volkswagena Tiguana, świeżej Kii Sportage czy nadchodzącej Skody Kodiaq aktualny Ford Kuga, będący na rynku od 2019 roku, mógł wydawać się już nieco przestarzały. To najchętniej kupowany model Forda w Polsce, ale i tak pilnie potrzebował liftingu – zwłaszcza że jego amerykański odpowiednik, model Escape, został zmodernizowany jeszcze w 2022 roku.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił