Reklama

KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot

Malezyjska franczyza KFC stała się celem bojkotu w związku z akcją Izraela w Gazie. Kurczakowy gigant nie jest jedyną siecią fast food, która jest ofiarą propalestyńskich bojkotów.

Publikacja: 30.04.2024 15:38

Logo restauracji KFC w w malezyjskim stanie Pahang

Logo restauracji KFC w w malezyjskim stanie Pahang

Foto: AFP

Poparcie USA dla Izraela w jego toczonym w Gazie konflikcie z Hamasem nie wychodzi na dobre sieciom fast food w krajach, w których licznie obecni są muzułmanie. Najnowszą ofiarą jest malezyjski franczyzobiorca KFC, QSR Brands, który został zmuszony do zamknięcia ponad 100 swoich placówek w związku z bojkotem prowadzonym przez globalny propalestyński ruch BDS. Większość zamkniętych placówek znajduje się w prowincji Kelantan, w którym większość populacji stanowią muzułmanie.

W oświadczeniu cytowanym przez serwis Middle East Eye, QSR Brands tłumaczy zamknięcie lokali „trudnymi warunkami ekonomicznymi” i podkreśla, że pracownikom zaoferowano przeniesienie do tych placówek, w których wciąż jest ruch. QSR Brands podkreśla także, że zatrudnia w Malezji 18 tysięcy osób, z czego 85 procent to muzułmanie.

Czytaj więcej

McDonald’s walczy ze światowym bojkotem. Wykupi wszystkie franczyzy w Izraelu

W Malezji kłopoty mają też McDonald's i Starbucks

Problemy ma w Malezji (ale także w Indonezji) McDonald’s. W wypadku tego koncernu oburzenie muzułmanów wzbudził fakt, że izraelska franczyza chwaliła się przekazywaniem posiłków żołnierzom i żołnierkom IDF. W Malezji muzułmanom nie spodobało się to na tyle, że mocno atakowali lokalnego franczyzobiorcę McDonald’s, który z kolei wytoczył proces BDS Malaysia z żądaniem odszkodowania na 1 mln dolarów.

Niemniej sytuacja franczyzobiorców McDonald’s w krajach z dużą liczbą muzułmanów nie jest najlepsza.

Reklama
Reklama

- Utrzymujący wpływ wojny na lokalnych biznes tych franczyzobiorców jest negatywny i bezpodstawny – mówił w lutym szef McDonald’s Chris Kempczinski w czasie rozmowy z analitykami.

Problemy ma także Starbucks. Malezyjski franczyzobiorca Berjaya Food w czwartym kwartale 2023 odnotował z powodu bojkotu spadek sprzedaży o 38,2 procent. W efekcie w marcu właściciel firmy błagał BDS o zaprzestanie bojkotu twierdząc, że większość jego pracowników to muzułmanie.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama