McDonald’s walczy ze światowym bojkotem. Wykupi wszystkie franczyzy w Izraelu

McDonald’s coraz silniej odczuwa w swoich wynikach finansowych bojkot konsumentów, którzy zarzucają sieci wspieranie Izraela w wojnie z Hamasem. Gigant fast-foodów ma pomysł, jak rozwiązać ten problem.

Publikacja: 04.04.2024 19:24

Propalestyńscy aktywiści protestują przed restauracją McDonald's w Londynie

McDonald's

Propalestyńscy aktywiści protestują przed restauracją McDonald's w Londynie

Foto: AFP

Amerykańska sieć fast-foodów ogłosiła w czwartek, 4 kwietnia, że wykupi wszystkie swoje franczyzowe restauracje w Izraelu. To łącznie 225 lokali w całym kraju, które dotychczas prowadziła lokalna firma Alonyal. McDonald’s liczy na to, że poprawi w ten sposób swój wizerunek w oczach konsumentów, którzy oskarżają go o wspieranie działań izraelskiego wojska.

Czytaj więcej

Michał Płociński: Ambasador Izraela w Kanale Zero przebił nawet Grzegorza Brauna z gaśnicą

Bojkot McDonald’s. Sieć traci na konflikcie Izraela z Hamasem

W lutym McDonald’s przyznał, że wojna izraelsko-palestyńska negatywnie wpływa na jego wyniki finansowe. Sieć nie osiągnęła swojego celu sprzedażowego i zanotowała pierwszy kwartalny spadek sprzedaży od czterech lat. Jednym z powodów słabych wyników giganta jest bojkot konsumentów, wywołany decyzjami izraelskiego franczyzobiorcy lokali McDonald’s.

Zdecydowana większość restauracji giganta fast-foodów na całym świecie jest prowadzona przez lokalnych operatorów franczyzowych, którzy mogą samodzielnie ustalać wynagrodzenia i ceny, przekazywać darowizny czy podejmować decyzje w sytuacjach kryzysowych.

Po ataku bojowników Hamasu na Izrael 7 października 2023 r., firma Alonyal zaoferowała zniżki na produkty McDonald’s izraelskim żołnierzom i służbom bezpieczeństwa. Natychmiast wielu operatorów lokali McDonald’s funkcjonujących w innych krajach Bliskiego Wschodu zaczęło odcinać się od działań izraelskiej franczyzy. Grupy franczyzowe w Kuwejcie i Pakistanie wydały oświadczenie, w którym zaznaczyły, że nie mają wspólnej własności z franczyzą izraelską.

Czytaj więcej

Twórca World Central Kitchen: Izrael brał na cel wolontariuszy samochód po samochodzie

Mimo to na amerykańską sieć fast-foodów wylała się fala krytyki konsumentów z całego świata, którzy oskarżają McDonald’s o wspieranie wojsk Izraela, odpowiedzialnych za zbrodnie wojenne i ludobójstwo w Strefie Gazy. Na nic się zdały zapewnienia dyrektora generalnego Chrisa Kempczinskiego o neutralności firmy. Bojkot mocno uderzył w sprzedaż sieci, nie tylko na muzułmańskich rynkach.

McDonald’s kupuje wszystkie franczyzowe restauracje w Izraelu

Gigant postanowił ostatecznie odciąć się od działań izraelskiego franczyzobiorcy. Jak poinformował, podpisał umowę z firmą Alonyal na zakup wszystkich 225 restauracji w Izraelu sygnowanych jego marką. Alonyal zatrudnia ponad 5 tys. osób w lokalach McDonald's w całym kraju.

McDonald’s dodał w oświadczeniu, że „pozostaje zaangażowany w rynek izraelski i będzie zapewniać pozytywne doświadczenia pracownikom i klientom na tym rynku w przyszłości”.

Amerykańska sieć fast-foodów ogłosiła w czwartek, 4 kwietnia, że wykupi wszystkie swoje franczyzowe restauracje w Izraelu. To łącznie 225 lokali w całym kraju, które dotychczas prowadziła lokalna firma Alonyal. McDonald’s liczy na to, że poprawi w ten sposób swój wizerunek w oczach konsumentów, którzy oskarżają go o wspieranie działań izraelskiego wojska.

Bojkot McDonald’s. Sieć traci na konflikcie Izraela z Hamasem

Pozostało 86% artykułu
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku