Reklama
Rozwiń

Zadośćuczynienie - tak, ale na jakiej podstawie

Nie ma zgody co do tego, czy oprócz pieniędzy za rzeczywiste szkody, niezadowolony turysta może domagać się zadośćuczynienia za zmarnowany urlop

Trudno wygrać z biurem podróży w sądzie

Pechowy turysta ma coraz mniejsze szanse na żądanie finansowej czy choćby moralnej satysfakcji od biura

Wolno żądać zwrotu nadpłat sprzed dekady

Klienci firm, które miały w swoich umowach klauzule niedozwolone, mogą domagać się rekompensat, gdy z powodu tych zapisów ponieśli szkody nawet wiele lat temu

Trudno o rekompensaty za zmarnowane wakacje

Sądy nie chcą przyznawać konsumentom od biur podróży odszkodowań za urlopy z opóźnieniami samolotów, pokojami z widokami na budowy albo bez obiecanych wyci...

Klienci muszą uważać na nieuczciwe chwyty

Sklepy i usługodawcy wykorzystują różne triki w reklamach, aby przyciągnąć do siebie klientów i sprzedać im swój towar. Te, które wprowadzają konsumentów w...

Nieuczciwych hotelarzy czekają drakońskie kary

Urzędnicy znaleźli nowy bat na hotelarzy, którzy łamią przepisy o kategoryzacji swoich obiektów. Grożą im surowe kary pieniężne, a nie tylko grzywny

Klient musi wiedzieć, ile zapłaci za rezygnację z lokaty

Zasady naliczania opłat manipulacyjnych pobranych za wcześniejsze odstąpienie od umowy lokaty strukturyzowanej powinny być precyzyjnie określone

Obowiązki nie kończą się na naprawie towaru

Czy klient może dochodzić zwrotu kosztów związanych z dwukrotnym dostarczaniem do sprzedawcy swoim samochodem reklamowanego sprzętu? Co powinien zrobić, je...

Nie tylko producent odpowiada za telewizyjny spot

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za reklamę oferowanych przez siebie towarów, nawet gdy to nie on zlecał jej przygotowanie. Jeśli okaże się, że nie ma on...

Ile zabezpieczeń jednego kredytu

Nadmierna łatwość w dekretowaniu sprzeczności z zasadami współżycia społecznego może prowadzić do naruszenia podstawowej wartości, jaką jest pewność prawa...

Reklama
Reklama

Centertel mógł przekazać dane dłużnika firmie windykacyjnej

Generalny inspektor ochrony danych osobowych nie jest uprawniony do oceny metod działania firm odzyskujących długi oraz zasadności roszczeń wierzycieli

Podwójna prowizja to przesada

Pośrednik nie może żądać podwójnego wynagrodzenia z powodu zawarcia za jego plecami umowy z poleconym klientem

Co może zrobić niezadowolony podróżny

Podróżni często się skarżą na jakość usług świadczonych przez przewoźników. Nie zawsze jednak są świadomi swych praw

Ile zabezpieczeń jednego kredytu

Dziś banki, jeśli w ogóle udzielają kredytu, żądają zabezpieczeń ponad miarę. Czy mają do tego prawo – zastanawia się radca prawny, Komarnicka Korpalski Ka...

Trzeba zbadać towar przed zawarciem umowy

Od dzisiaj sprzedawca nie odpowie za wady towaru, jeśli kupujący wiedział o nich w chwili transakcji

Osiem inspekcji sprawdzi genetyczne modyfikacje

Łatwiej będzie importować i uprawiać GMO, ale niestosujących się do przepisów czekają surowe kary. Takie produkty będą lepiej oznakowane

Biuro płaci za niewykonane zobowiązania

Zorganizowane wyjazdy wakacyjne nie zawsze dają klientom to, czego oczekiwali. Dlatego niezadowoleni wnoszą reklamacje. Nie zawsze jednak procedury zgłasza...

Niekorzystne warunki pożyczki w Providencie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do sądu ochrony konkurencji pozew przeciwko Provident Polska. Firma ta udziela szybkich pożyczek

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama