[b]Gdy korzystałem z bankomatu, przestępcy skopiowali dane z paska magnetycznego i okradli moje konto. Sprawców do dziś nie ujęto, a bank twierdzi, że nie mam szans na zwrot skradzionej kwoty. Czy mogę liczyć na odzyskanie pieniędzy? Kto odpowiada za bezpieczeństwo korzystania z bankomatu? [/b]
Jeśli w wyciągu zauważymy podejrzaną transakcję, należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Pierwszym krokiem jest złożenie reklamacji.
- Powinniśmy złożyć ją w ciągu 14 od otrzymania wyciągu (przy wyciągach papierowych). Jakkolwiek klient ma de facto 2 lata na kwestionowanie poszczególnych transakcji, to bardzo ważna jest możliwie szybka reakcja konsumenta. Jest to o tyle istotne, iż dopóki nie złoży on formalnej reklamacji i nie zakwestionuje podejrzanej operacji, dopóty bank nie ma podstawy do podjęcia działań - mówi Katarzyna Marczyńska, arbiter bankowy.
Po otrzymaniu reklamacji, bank ma 30 dni na ustosunkowanie się do naszego pisma.
Jeśli jesteśmy pewni, że danej transakcji nie dokonaliśmy, powinniśmy również czym prędzej zastrzec kartę.