Reklama
Rozwiń
Reklama

Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano

Spotify poinformował, że jego zysk operacyjny w czwartym kwartale będzie wyższy od prognoz Wall Street, licząc na dalszy silny wzrost liczby użytkowników oraz korzyści z podwyżek cen w kluczowym okresie świątecznym.

Publikacja: 04.11.2025 18:44

Spotify inwestuje w wideopodcasty

Spotify inwestuje w wideopodcasty

Foto: Matteo Della Torre / NurPhoto / NurPhoto via AFP

To pierwsze sprawozdanie finansowe firmy od września, kiedy ogłoszono, że założyciel i dyrektor generalny Daniel Ek od stycznia przejdzie na stanowisko prezesa wykonawczego rady nadzorczej – przypomina agencja Reutera.

Czytaj więcej

Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę

Szwedzki gigant streamingu audio spodziewa się zysku operacyjnego na poziomie 620 mln euro (około 2,638 mld złotych) w czwartym kwartale, czyli nieco powyżej oczekiwań analityków (618,6 mln euro – dane LSEG). Firma przekroczyła również prognozy dotyczące zysków za trzeci kwartał.

Spotify koncentruje się na zwiększaniu zysków

Spotify w ostatnich latach polegało głównie na podwyżkach cen, by zwiększać zyski, ufając, że jego dominująca pozycja rynkowa sprawi, iż użytkownicy pozostaną lojalni. We wrześniu podniosło ceny planu indywidualnego Premium w ponad 150 krajach.

Dyrektor generalny Daniel Ek powiedział agencji Reuters, że priorytety inwestycyjne koncentrują się na wzroście przychodów, pozyskiwaniu użytkowników na rynkach wschodzących oraz rozszerzaniu oferty o podcasty, wideo i audiobooki.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Spotify zrywa umowę wartą 20 mln dolarów z księciem Harrym i Meghan Markle

Aby przyciągnąć więcej użytkowników, Spotify wprowadziło m.in. długo oczekiwaną funkcję streamingu w wysokiej jakości (lossless audio). Firma potroiła także katalog audiobooków – do 500 000 tytułów dostępnych w 14 krajach – od czasu ich uruchomienia dwa lata temu. Według Spotify liczba słuchaczy audiobooków i łączny czas ich odsłuchu wzrosły w ostatnim miesiącu o ponad jedną trzecią.

Spotify inwestuje w wideopodcasty

Spotify intensywnie inwestuje również w treści wideo – na platformie jest już dostępnych niemal 500 000 wideopodcastów.

W trzecim kwartale liczba subskrybentów Premium wzrosła o 12 proc., do 281 mln. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie zwiększyła się o 17 mln, do 713 mln, przekraczając oczekiwania rynku. Na czwarty kwartał Spotify prognozuje wzrost liczby subskrybentów Premium o 8 mln, do 289 mln, co jest nieco poniżej szacunków analityków (290,9 mln). Firma mierzy się z silną konkurencją ze strony Apple Music i Amazon Music.

Czytaj więcej

Spotify znów podnosi ceny. Koniec z bezpłatnymi audiobookami

Spotify przewiduje także przychody w wysokości 4,5 mld euro w czwartym kwartale – zgodnie z rynkowymi prognozami (4,57 mld euro) – po tym, jak w trzecim kwartale przychody wzrosły o 7 proc., również przekraczając oczekiwania.

Reklama
Reklama

Akcje Spotify lekko spadły w niestabilnych porannych notowaniach, ale od początku roku wzrosły już o około 44 procent.

To pierwsze sprawozdanie finansowe firmy od września, kiedy ogłoszono, że założyciel i dyrektor generalny Daniel Ek od stycznia przejdzie na stanowisko prezesa wykonawczego rady nadzorczej – przypomina agencja Reutera.

Szwedzki gigant streamingu audio spodziewa się zysku operacyjnego na poziomie 620 mln euro (około 2,638 mld złotych) w czwartym kwartale, czyli nieco powyżej oczekiwań analityków (618,6 mln euro – dane LSEG). Firma przekroczyła również prognozy dotyczące zysków za trzeci kwartał.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama