Spotify zrywa umowę wartą 20 mln dolarów z księciem Harrym i Meghan Markle

To koniec podcastu słynnej książęcej pary na Spotify. Szwedzki gigant streamingowy ogłosił, że zrywa kontrakt opiewający na 20 milionów dolarów z księciem Harrym i Meghan Markle.

Publikacja: 16.06.2023 10:37

Spotify zrywa umowę wartą 20 mln dolarów z księciem Harrym i Meghan Markle

Foto: AFP

Po opuszczeniu brytyjskiego dworu królewskiego i wyprowadzce do Stanów Zjednoczonych, książę Harry i Meghan Markle natychmiast zaczęli szukać nowego źródła dochodu. Postawili na branżę medialną. Szerokim echem odbił się kontrowersyjny wywiad przeprowadzony w marcu 2021 r. przez Oprę Winfrey z Meghan, a książka Harry’ego „Ten drugi” wydana w 2023 r. okazała się potężnym sukcesem sprzedażowym. Para podpisała też lukratywne kontrakty z Netfliksem i Spotify.

I właśnie ten ostatni kontrakt ma teraz stracić. Szwedzki serwis streamingowy ogłosił bowiem, że kończy współpracę z Harrym i Meghan. Para w 2020 r. podpisała umowę ze Spotify opiewającą na 20 mln dolarów ¬– kwotę absolutnie nieosiągalną dla większości artystów. Owocem umowy miał być podcast „Archetypy”. W rolę gospodyni wcieliła się Meghan, która prowadziła rozmowy z zaproszonymi gośćmi dotyczące stereotypów i mitów, które hamują rozwój kobiet.

Czytaj więcej

Paparazzi ścigali księcia Harry'ego i Meghan. Niemal doszło do wypadku

Potencjał podcastu był ogromny i od początku cieszył się on sporym zainteresowaniem… problem w tym, że jego produkcja bardzo się ślimaczyła. Pierwszy odcinek ukazał się dopiero dwa lata po podpisaniu umowy i dotychczas pojawiło się ich zaledwie 12. Ostatni został udostępniony w serwisie w listopadzie 2022 r. i od tej pory panuje cisza. Złośliwi krytycy komentują w mediach, że państwo Sussex wykazało się lenistwem i niedostatecznie zaangażowało się w produkcję podcastu.

Spotify stwierdził ostatecznie, że ma dość i zrywa umowę. Nie pomogły nawet wystąpienia w „Archetypach” tak znanych kobiet sukcesu, jak Serena Williams czy Mariah Carey, ani nagroda People's Choice Award za najlepszy podcast zdobyta w grudniu ubiegłego roku. Serwis ogłosił, że zapowiadany wcześniej drugi sezon podcastu jednak nie powstanie.

Jak donoszą amerykańskie media, głównym powodem miała być rezygnacja producentki „Archetypów”, która twierdziła, że przyszłość podcastu jest niepewna. Spotify może teraz zażądać zwrotu części astronomicznej kwoty, jaką zapłacił Meghan i Harry’emu, jako że para nie dostarczyła wystarczającej ilości treści.

Mimo to Spotify wraz z należącą do Harry’ego i Meghan firmą Archewell Productions wydały wspólne oświadczenie, w którym zapewniły, że decyzja o zakończeniu współpracy została podjęta wspólnie i są dumne z serii, którą razem tworzyły. Książęca para z kolei się nie poddaje i wciąż wierzy w potencjał podcastu. Rzeczniczka Archewell Productions powiedziała w rozmowie z „The Wall Street Journal”, że Meghan i Harry planują kontynuować podcast o podobnej tematyce w innym serwisie streamingowym.

Po opuszczeniu brytyjskiego dworu królewskiego i wyprowadzce do Stanów Zjednoczonych, książę Harry i Meghan Markle natychmiast zaczęli szukać nowego źródła dochodu. Postawili na branżę medialną. Szerokim echem odbił się kontrowersyjny wywiad przeprowadzony w marcu 2021 r. przez Oprę Winfrey z Meghan, a książka Harry’ego „Ten drugi” wydana w 2023 r. okazała się potężnym sukcesem sprzedażowym. Para podpisała też lukratywne kontrakty z Netfliksem i Spotify.

I właśnie ten ostatni kontrakt ma teraz stracić. Szwedzki serwis streamingowy ogłosił bowiem, że kończy współpracę z Harrym i Meghan. Para w 2020 r. podpisała umowę ze Spotify opiewającą na 20 mln dolarów ¬– kwotę absolutnie nieosiągalną dla większości artystów. Owocem umowy miał być podcast „Archetypy”. W rolę gospodyni wcieliła się Meghan, która prowadziła rozmowy z zaproszonymi gośćmi dotyczące stereotypów i mitów, które hamują rozwój kobiet.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Oko na reklamy państwowych firm. PGE i Orlen będą się tłumaczyć?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Media
Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?
Media
Google oskarżane o spowodowanie śmierci kierowcy. Nie aktualizowało map
Media
Miliarder Rupert Murdoch rezygnuje z kierowania swoim imperium medialnym
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Media
Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku
Media
Większość Polaków uważa, że koncerny streamingowe powinny dzielić się z artystami