UOKiK: Lubuskie spółki komunalne działały niezgodnie z prawem

Niezgodne z prawem zobowiązywanie klientów do wykonywania przyłączy wodno-kanalizacyjnych oraz utrzymania wodomierzy – zarzuciła Prezes UOKiK spółkom komun...

Karty płatnicze będą mieć konkurencję w postaci breloka czy zegarka

Nośnikiem pieniądza elektronicznego może być nie tylko karta, ale także breloczek czy zegarek.

Reklama Getin Bank w sprawie dopłat do leków wprowadza w błąd

Bank oferujący dopłaty do leków w zamian za otwarcie w nim konta może wprowadzać pacjentów w błąd, bo narusza to zakaz reklamy aptek.

SOKiK: Telewizyjne konkursy smsowe Mobile Format i InternetQ wprowadzały klientów w błąd

Dwie decyzje Prezes UOKiK dot. telewizyjnych konkursów smsowych, które wprowadzały konsumentów w błąd potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nie zawsze należy się zwrot pieniędzy za wadliwy produkt

Sprzedawca może wymienić lub naprawić produkt niezgodny z umową sprzedaży.

Ubezpieczenie spłaty kredytu -raport rzecznika ubezpieczonych

Każdy zapobiegliwy ubezpieczyłby spłatę kredytu na wypadek swojej choroby, utraty źródła dochodu czy śmierci. Ubezpieczenia takie oferują banki, dla któryc...

Cookies: Jak zjeść to ciastko?

Najnowsze przepisy znowelizowanego prawa telekomunikacyjnego dotyczące posługiwania się tzw. ciasteczkami nie są wykonywane przez serwisy internetowe w spo...

Wakacje będą droższe, ale za to bezpieczniejsze

Nawet kilkadziesiąt złotych więcej dopłacą turyści do wyjazdów w ciepłe kraje.

UOKiK ostrzega konsumentów przed świątecznymi pożyczkami

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego oraz UOKiK przestrzegają konsumentów, by szczególną uwagę zwracali na zabezpieczenia oraz wszelkie opłaty wymagane przed...

Konsumencie zanim włożysz produkt do koszyka, sprawdź etykietę

Ponad połowa produktów sprzedawanych luzem jest nieprawidłowo oznakowana - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Tylko w ciągu 2012 roku zakwestionowała o...

Reklama
Reklama

Zwrot niezamówionego towaru

Wysłanie niezamówionego towaru następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.

Klauzule umowne pod kontrolą

Postanowienie pozwalające przedsiębiorstwu na jednostronne dostosowanie ceny musi spełniać określone warunki

Jak uprościć spory z przedsiębiorcą

Klienci rzadko korzystają z europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń

Pasażerowie statków lepiej chronieni przez prawo

Podróżny zyska prawo do rezygnacji z rejsu i zwrotu pieniędzy, gdy statek spóźni się półtorej godziny.

Zaliczka a zadatek: różnice

Pani Ania wpłaciła zaliczkę za wynajęcie apartamentu na morzem w Grecji za pośrednictwem biura turystycznego. Ponad pół roku przed realizacją usługi powiad...

Możliwości załatwienia sporu z operatorem telekomunikacyjnym

Jakie możliwości, poza postępowaniem mediacyjnym, ma konsument na załatwienia sporu z operatorem?

Lustro wyszczuplające a prawa konsumenta

Lustro wyszczuplające w przymierzalni może wprowadzać klienta w błąd i uzasadniać zwrot towaru

Nieprawidłowe lub spóźnione wykonanie prac remontowych

Nieprawidłowo wykonanych prac czy spóźnień klient nie musi akceptować. Tym bardziej nie musi za nie płacić

Odpowiedź na reklamację abonent dostanie mailem

Abonenci telekomunikacyjni będą mogli podać swój adres e-mailowy, na który operatorzy mają kierować potwierdzenia dotyczące przyjęcia reklamacji.

Konsument w sporze z zagraniczną firmą

Konflikt z przedsiębiorcą z innego państwa unijnego będzie można rozwiązać bez udziału sądu.

Reklama
Reklama