Deweloper odpowiada za wady jak sprzedawca

Nabywca mieszkania z usterką nie musi korzystać z rękojmi i od razu może zażądać odszkodowania. To do nabywcy należy wybór, co mu się bardziej opłaca.

Domagalski: Czy da się ukrócić turystyczne szwindle zmuszając biura podróży do wykupu polis?

Obowiązek wykupu przez biura podróży polis, które pokryją koszty powrotu do kraju turystów w razie bankructwa, jest ponętny, ale obciąży zapewne klientów.

Kopiowanie dowodu do chwilówki nie jest zakazane

Kopiowanie dokumentów, w tym dowodu tożsamości, jest czynnością techniczną, która nie jest zakazana przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.

Tańsze transakcje kartami płatniczymi

Zostanie wprowadzony limit na prowizje od płatności dokonywanych kartami płatniczymi i kredytowymi.

Towarzystwa nie chcą ubezpieczać od bankructwa biura podróży

Zdaniem resortu turystyki ubezpieczenie na rzecz klienta biura podróży to najbardziej skuteczna forma zabezpieczenia przed bankructwem, ale żaden zakład ni...

Lepsza ochrona dla turystów po bankructwie biura podróży

Poszkodowani turyści szybciej otrzymają zwrot pieniędzy za nieudane wakacje.

Reklamacja przecenionego towaru

Konsument nie może zareklamować towaru z uwagi na konkretną wadę tylko w przypadku, gdyby przy zakupie wiedział, iż obniżka wynika z tego konkretnego defektu

PKO BP i ING stosowały w umowach niedozwolone postanowienia

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone kolejnych 6 postanowień zakwestionowanych przez Prezes UOKiK.

Wspólne normy: Ekologiczne zakupy będą łatwiejsze

Komisja Europejska proponuje wprowadzenie wspólnych norm UE do pomiaru oddziaływania konkretnego produktu, organizacji lub firmy na środowisko naturalne.

Zmiana warunków umowy NC+, a co na to prawo

Abonenci niezadowoleni z przedstawionych przez usługodawcę warunków umowy mają prawo do jej wypowiedzenia - wyjaśnia prawnik.

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd i kiedy narusza obyczaje

Uczciwa reklama powinna mieć pozytywny charakter. Oznacza to, że jej treść ma zachęcać do nabywania towarów reklamodawcy, nie zaś zniechęcanie do kupowania...

UOKiK sprawdza kłamstwa telemarketerów

Nierzetelne informacje przekazywane przez pracowników infolinii, wprowadzanie w błąd co do charakteru produktu, prowadzonej działalności – to przykłady ska...

Paczka jak cylinder magika czyli co można znaleźć w pocztowej przesyłce

W przesyłkach można znaleźć węże, pająki, a nawet urny z prochami. Ostatnio coraz częściej farmaceutyki

Rękojmia konsumencka: zdarte buty też można wymienić

Każda rzecz z czasem się zużywa. Nie wyklucza to skorzystania z konsumenckich uprawnień: naprawy, wymiany bądź zwrotu pieniędzy

UOKiK: Lubuskie spółki komunalne działały niezgodnie z prawem

Niezgodne z prawem zobowiązywanie klientów do wykonywania przyłączy wodno-kanalizacyjnych oraz utrzymania wodomierzy – zarzuciła Prezes UOKiK spółkom komun...

Karty płatnicze będą mieć konkurencję w postaci breloka czy zegarka

Nośnikiem pieniądza elektronicznego może być nie tylko karta, ale także breloczek czy zegarek.

Reklama Getin Bank w sprawie dopłat do leków wprowadza w błąd

Bank oferujący dopłaty do leków w zamian za otwarcie w nim konta może wprowadzać pacjentów w błąd, bo narusza to zakaz reklamy aptek.

SOKiK: Telewizyjne konkursy smsowe Mobile Format i InternetQ wprowadzały klientów w błąd

Dwie decyzje Prezes UOKiK dot. telewizyjnych konkursów smsowych, które wprowadzały konsumentów w błąd potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nie zawsze należy się zwrot pieniędzy za wadliwy produkt

Sprzedawca może wymienić lub naprawić produkt niezgodny z umową sprzedaży.