Umowa z biurem podróży: Turysta ma prawo zrezygnować z wyjazdu

Osoba, która wykupiła wczasy, może odstąpić od umowy, i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Czasem jednak biuro ma prawo do potrąceń.

Konsumenci: Więcej powiadomień o niebezpiecznych produktach

Najwięcej zgłoszeń wyrobów, które stanowiły poważne zagrożenie, dotyczyło ubrań i zabawek.

Zapisy z umów sprzedaży biletów na Euro 2012 trafią do rejestru klauzul niedozwolonych

Część zapisów stosowanych przez UEFA w umowach podczas sprzedaży biletów na Euro 2012 trafi do rejestru klauzul niedozwolonych.

Klient banku umiera – co z jego oszczędnościami

Brak jednolitej procedury w przypadku śmierci klienta banku oraz przywilej egzekucyjny banków – to największe problemy konsumentów z jakimi zgłaszają się d...

UOKiK ukarał Samsung Electronics Polska za wprowadzająca w błąd reklamę telewizorów

Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji – uznała Prezes U...

Biuro podróży zabezpieczy konsumenta przed swoją upadłością

Kwoty zabezpieczeń finansowych na wypadek upadłości organizatorów turystyki będą od dziś podnoszone.

Hotel musi zapłacić za skradzione z pokoju rzeczy

Gdy z pokoju hotelowego zniknie aparat fotograficzny, hotelarz będzie musiał pokryć poniesioną przez gościa stratę.

Unijna żywność ma być bezpieczniejsza

Powstanie wspólny unijny system wykrywania chorób zwierząt.

Rachunek płatniczy otworzymy poza krajem zamieszkania

Będzie można otworzyć rachunek płatniczy poza krajem zamieszkania.

UOKiK: TelePolska i Telekomunikacja Novum stosowały niezgodne z prawem praktyki

TelePolska i Telekomunikacja Novum naruszyły zbiorowe interesy konsumentów – uznała Prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorców kary w łącznej wysokości bli...

Reklama
Reklama

Biura podróży podwyższą gwarancje na wypadek bankructwa.

Dwie trzecie biur podróży podwyższy na lato gwarancje na wypadek bankructwa. Tak szacuje resort finansów.

Zwrot pieniędzy za bilet pasażera, gdy opóźni się samolot

Pasażer dostanie pieniądze w ciągu siedmiu dni od dnia odstąpienia od umowy.

Transakcje bezgotówkowe: Karty płatnicze bez tajemnic

Sprzedawca dowie się, ile płaci za to, że honoruje w swoim sklepie karty płatnicze i kredytowe.

Jak firmy potrafią straszyć nierzetelnych klientów

Potrzeba zabezpieczenia się przez przedsiębiorcę przed ryzykiem poniesienia strat nie uzasadnia działań niezgodnych z prawem.

Działalność UOKiK w 2012 roku

859 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz bezpieczeństwa produktów, a także kary finansowe w wysokości ponad 165 mln zł — to efekty prac...

UOKiK: Konsument może polubownie załatwić reklamację

Konsument, który wykrył wadę w zakupionym produkcie ma możliwość złożenia reklamacji. Jeżeli przedsiębiorca nie chce jej uznać, może dochodzić swoich roszc...

Nie każdy sklep będzie honorował wszystkie karty płatnicze klienta

Sklepy nie będą musiały honorować wszystkich kart płatniczych przy transakcjach bezgotówkowych.

Czy i kiedy trzeba opodatkować zatrzymany zadatek?

Sprzedawca nie może czekać do ostatecznego wyjaśnienia, czy słusznie nie oddał pieniędzy niedoszłemu nabywcy.

Leki droższe w nocy

Pacjent, kupując w nocy leki w aptece, zapłaci za każdy o 70 gr więcej niż do tej pory.

Czy można odstąpić wycieczkę innej osobie

Zbliża się czas wakacji i związanych z tym wyjazdów, w tym tych organizowanych przez profesjonalne biura. Planując z wyprzedzeniem urlop, nie zawsze wszyst...

Reklama
Reklama