Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazało m.in., że sklep endo.pl nie przekazywał klientom pisemnej informacji o tym, że przysługuje im prawo do zwrotu towarów zakupionych na odległość.
Konsumentowi internetowemu przysługuje tzw. prawo do namysłu. Oznacza to, że ma on 10 dni kalendarzowych na odstąpienie od umowy i rezygnację z zakupu, który nie spełnił jego oczekiwań. Termin ten liczymy od dnia dostarczenia zamówionego towaru.
Wobec tego w tym czasie e-klient powinien poinformować przedsiębiorcę o swej decyzji. W tym celu konieczne jest stosowne oświadczenie, które wysyłać należy pocztą. Odstąpienia nie trzeba motywować żadnymi powodami.
Prawidłowo złożone odstąpienie unieważnia zawartą wcześniej umowę.
Obowiązkiem właściciela sklepu internetowego jest pisemne poinformowanie o prawie do namysłu klienta najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionego towaru.