Konsument, czyli osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w celu niezwiązanym bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, jest słabszą stroną umowy. Do tego nie ma on w wypadku sprzedaży internetowej możliwości obejrzenia towaru i sprawdzenia jego wyglądu oraz właściwości. Z tego powodu jest on chroniony przez prawo i przysługuje mu uprawnienie do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn przez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia.
Konsument nie zawsze jest świadomy swoich praw i na sprzedawcy ciąży obowiązek powiadomienia go o nich. Przedsiębiorca zatem, ?przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej ?w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, musi poinformować konsumenta o:
1) ?imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany;
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;
3) ?cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, ?a w szczególności cła i podatki;