Komisja Transportu Parlamentu Europejskiego przyjęła poprawki do propozycji zmian w przepisach o prawach pasażerów złożonej przez Komisję Europejską. Pojęcie „nadzwyczajne okoliczności" zostanie ograniczone. Obejmie zdarzenia „będące poza faktyczną kontrolą przewoźnika, których nie można było uniknąć mimo podjęcia uzasadnionych środków". Jeżeli na tej podstawie przewoźnik odmówi wypłaty odszkodowania, będzie musiał pisemnie uzasadnić istnienie takich okoliczności. Europosłowie proponują wprowadzenie na lotniskach punktów kontaktowych, gdzie będzie można uzyskać informacje o opóźnionych lotach, zagubionym bagażu czy prawach pasażera, a także złożyć skargę. Na wszystkich lotach powinien być akceptowany bagaż podręczny z co najmniej jedną torbą zakupów z lotniska – uważają europosłowie. Przewoźnik będzie musiał zapewnić bezpłatny posiłek i wodę już po dwóch godzinach opóźnienia, nawet w nadzwyczajnych okolicznościach.