Konsument złożył skargę na producent piwa Tyskie, który jego zdaniem złamał Standardy Reklamy Piwa publikując na portalu społecznościom Facebook reklamę, w której postać wujka udziela reprymendy znajomym, którzy nie mogą uczestniczyć w imprezach.
Skarżący we wniosku (sygn. akt: K/102/13), oskarża przedsiębiorcę o to, że promując swój produkt w reklamie przedstawił w negatywnym świetle sytuację odmowy spożywania alkoholu lub jego spożywania w ilościach umiarkowanych a tym samym naruszył przepis art. 8, pkt 5 załącznika nr 1 dotyczący Standardów Reklamy Piwa.
Promujący produkt wuj udziela reprymendy znajomym, którzy nie mogą uczestniczyć w imprezach towarzyskich połączonych z piciem alkoholu.
Zaniepokojony wydźwiękiem reklamy konsument zwrócił uwagę na wypowiedź producenta piwa, w której potwierdza istotę spotu. - W internetowej odsłonie kampanii z okazji 400 lat Tyskiego nadal staramy się przekonać konsumentów do tego, że na spotkaniu przy Tyskim nikogo nie może zabraknąć. Reprymenda Wuja to spersonalizowane, widowiskowe i interaktywne narzędzie dla wszystkich tych fejsbukowiczów, których zmęczyły już wieczne wymówki imprezowych migaczy – wyjaśnia Aleksandra Zarychta-Kuzalska, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.
Podczas posiedzenia komisji Etyki Reklamy skargę poparł arbiter-referent, który wniósł o uznanie spotu reklamowego za niezgodny ze Standardami Reklamy Piwa powołując się na art. 8 pkt. 5 załącznika nr 1 do Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego: „Reklama piwa nie może: