Czy wynajmujący może odciąć prąd po rozwiązaniu najmu lokalu

Przedsiębiorstwo energetyczne powinno poinformować o zamiarze wypowiedzenia umowy sprzedaży energii lub wstrzymania dostaw oraz wyznaczyć dodatkowy termin...

Reklamacja rachunku telefonicznego? Zapłać bezsporną część

Nawet gdy trwa procedura reklamacyjna, trzeba uiścić należność za tę część rachunku za telefon, której nie kwestionujemy

UOKiK kontroluje niedozwolone praktyki deweloperów

W ubiegłym roku Prezes UOKiK wydała 22 decyzje stwierdzające nieprawidłowości we wzorcach umownych przedsiębiorców oferujących konsumentom nowe mieszkania

Prawa konsumentów: Interwencja UOKiK tylko w ważnych sprawach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wszczyna postępowania, gdy przewinienie jest mało istotne. Prawo nie określa jednak, jaka sprawa jest bagatelna.

Gdy w nowym lokalu od dewelopera są grzyb i krzywe ściany

Osoba, która kupiła mieszkanie od dewelopera i okazało się, że ma ono wady, może żądać ich usunięcia lub obniżenia ceny.

UOKiK ukarał ING Bank Śląski za reklamy, które wprowadzały konsumentów w błąd

Wprowadzenie w błąd co do kosztów przelewów czy korzystania z karty – to praktyki stosowane w reklamach Konta Direct ING Banku Śląskiego, które zakwestiono...

Białogardzka Spółdzielnia Mieszkaniowa ukarana przez UOKiK

Prawo do rozwiązania umowy bez wcześniejszego wezwania, brak odpowiedzialności za awarie TV kablowej, Internetu – to przykłady niedozwolonych postanowień s...

Kontrola ekologicznych producentów rolnych

Jednostki certyfikujące ekologicznych producentów wymienią się informacjami.

Spółki Polkomtel i Orange zostały ukarane przez UOKiK za błędne reklamy

Reklamy telefonii prepaid 36,6 oraz Simplus wprowadzały konsumentów w błąd – uznała Prezes UOKiK i nałożyła na operatora – spółkę Polkomtel – karę w wysoko...

Reklama Orange wprowadzała konsumentów w błąd

21 stycznia 2013 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK dotyczącą wprowadzającej w błąd kampanii reklamowej Orange "Tylk...

Reklama
Reklama

UOKiK: „Góral" w Szczyrku bezprawnie posługiwał się nazwą hotel

Bezprawne posługiwanie się nazwą „hotel" - to praktyki spółki K.T. RUDY, właściciela obiektu „Góral" w Szczyrku, które zakwestionowała Prezes UOKiK

UOKiK ukarał Vacansoleil za stosowanie niedozwolonych postanowień

Klauzule wyłączające odpowiedzialność za kradzież bagażu czy utratę zdrowia turysty, wprowadzające automatyczne potrącenia określonej części ceny w sytuacj...

Lubelski sklep internetowy Morele.net ukarany przez UOKiK

Postanowienia utrudniające dochodzenie praw konsumentom stosowane przez sklep internetowy Morele.net - zakwestionowała Prezes UOKiK.

Poczta - na jakie usługi nie może być monopolu

Spośród skrzynek Poczty Polskiej 95 proc. ma być dostępnych dla osób na wózkach inwalidzkich.

O zużyciu prądu kupujący dowie się zanim kupi sprzęt rtv

Kupujący dowie się o zużyciu prądu przez urządzenia RTV.

Pasażer pod opieką bez względu na koszty

W razie odwołania lotu przewoźnik musi się zająć swoimi pasażerami przez cały czas oczekiwania na następny.

W nadzwyczajnych okolicznościach przewoźnik musi zapewnić opiekę pasażerom

Przewoźnik lotniczy musi zapewnić opiekę pasażerom, których lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, takich jak zamknięcie przestrzeni pow...

Ochrona konsumentów wraca do Kodeksu cywilnego

Po dziesięciu latach stosowania odrębnych regulacji konsumenckich mają być one ujednolicone i wrócić w większości do kodeksu cywilnego.

Opóźnienie pociągu - UOKiK przypomina o prawach konsumentów

Strajk, zima, awaria - to sytuacje, gdy nasza podróż staje pod znakiem zapytania, czy dotrzemy do celu na czas, a może w ogóle.

Reklama
Reklama