Reklama
Rozwiń

Wakacje będą droższe, ale za to bezpieczniejsze

Nawet kilkadziesiąt złotych więcej dopłacą turyści do wyjazdów w ciepłe kraje.

UOKiK ostrzega konsumentów przed świątecznymi pożyczkami

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego oraz UOKiK przestrzegają konsumentów, by szczególną uwagę zwracali na zabezpieczenia oraz wszelkie opłaty wymagane przed...

Konsumencie zanim włożysz produkt do koszyka, sprawdź etykietę

Ponad połowa produktów sprzedawanych luzem jest nieprawidłowo oznakowana - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Tylko w ciągu 2012 roku zakwestionowała o...

Zwrot niezamówionego towaru

Wysłanie niezamówionego towaru następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.

Klauzule umowne pod kontrolą

Postanowienie pozwalające przedsiębiorstwu na jednostronne dostosowanie ceny musi spełniać określone warunki

Jak uprościć spory z przedsiębiorcą

Klienci rzadko korzystają z europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń

Pasażerowie statków lepiej chronieni przez prawo

Podróżny zyska prawo do rezygnacji z rejsu i zwrotu pieniędzy, gdy statek spóźni się półtorej godziny.

Zaliczka a zadatek: różnice

Pani Ania wpłaciła zaliczkę za wynajęcie apartamentu na morzem w Grecji za pośrednictwem biura turystycznego. Ponad pół roku przed realizacją usługi powiad...

Możliwości załatwienia sporu z operatorem telekomunikacyjnym

Jakie możliwości, poza postępowaniem mediacyjnym, ma konsument na załatwienia sporu z operatorem?

Lustro wyszczuplające a prawa konsumenta

Lustro wyszczuplające w przymierzalni może wprowadzać klienta w błąd i uzasadniać zwrot towaru

Reklama
Reklama

Nieprawidłowe lub spóźnione wykonanie prac remontowych

Nieprawidłowo wykonanych prac czy spóźnień klient nie musi akceptować. Tym bardziej nie musi za nie płacić

Odpowiedź na reklamację abonent dostanie mailem

Abonenci telekomunikacyjni będą mogli podać swój adres e-mailowy, na który operatorzy mają kierować potwierdzenia dotyczące przyjęcia reklamacji.

Konsument w sporze z zagraniczną firmą

Konflikt z przedsiębiorcą z innego państwa unijnego będzie można rozwiązać bez udziału sądu.

Jak zareklamować licznik prądu

Zawsze można zlecić laboratoryjne badanie licznika. Jeżeli okaże się, że był sprawny koszty pokrywa konsument, natomiast gdy zostanie stwierdzona jego wadl...

UOKiK: umowy dostawców gazu zawierają nieprawidłowości

178 nieprawidłowości w umowach, jakie konsumenci podpisali z dostawcami gazu, w tym aż 134 klauzule niedozwolone – to efekt najnowszej kontroli UOKiK. Jedn...

Parabanki: oszuści upadają, a potem zakładają nowy biznes i naciągają klientów

Gdy parabank nie oddaje pieniędzy i upada, w tym czasie jego właściciele już startują z kolejnym, by znowu sięgnąć do kieszeni naiwnych ludzi.

Gwarancja producenta a niezgodności towaru z umową sprzedaży

Gwarancja producenta to nie to samo, co niezgodność towaru z umową sprzedaży.

Produkty włókiennicze pod kontrolą Inspekcji Handlowej

Przedsiębiorcy nie tylko nie przestrzegają ustawy o języku polskim, ale także deklarują na etykietach lepsze jakościowo materiały niż rzeczywiste wykonanie...

SOKiK: Dom Maklerski BDM w Bielsku-Białej stosował niedozwolone postanowienia

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, iż postanowienie stosowane przez Dom Maklerski BDM w Bielsku-Białej, że sprzedaż zgromadzonych przez kons...

Będzie pozew zbiorowy przeciwko deweloperowi

Warszawski Sąd Okręgowy dopuścił do rozpoznania pozwu zbiorowego mieszkańców osiedla OAZA na warszawskiej Ochocie. Wystąpili przeciw deweloperowi za domnie...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama