Przedsiębiorstwo energetyczne powinno poinformować o zamiarze wypowiedzenia umowy sprzedaży energii lub wstrzymania dostaw oraz wyznaczyć dodatkowy termin...
W ubiegłym roku Prezes UOKiK wydała 22 decyzje stwierdzające nieprawidłowości we wzorcach umownych przedsiębiorców oferujących konsumentom nowe mieszkania
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wszczyna postępowania, gdy przewinienie jest mało istotne. Prawo nie określa jednak, jaka sprawa jest bagatelna.
Wprowadzenie w błąd co do kosztów przelewów czy korzystania z karty – to praktyki stosowane w reklamach Konta Direct ING Banku Śląskiego, które zakwestiono...
Prawo do rozwiązania umowy bez wcześniejszego wezwania, brak odpowiedzialności za awarie TV kablowej, Internetu – to przykłady niedozwolonych postanowień s...
Reklamy telefonii prepaid 36,6 oraz Simplus wprowadzały konsumentów w błąd – uznała Prezes UOKiK i nałożyła na operatora – spółkę Polkomtel – karę w wysoko...
21 stycznia 2013 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK dotyczącą wprowadzającej w błąd kampanii reklamowej Orange "Tylk...
Klauzule wyłączające odpowiedzialność za kradzież bagażu czy utratę zdrowia turysty, wprowadzające automatyczne potrącenia określonej części ceny w sytuacj...
Przewoźnik lotniczy musi zapewnić opiekę pasażerom, których lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, takich jak zamknięcie przestrzeni pow...