Będą nowe zasady reklamacji usług pocztowych. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji pracuje nad projektem rozporządzenia w tej sprawie.
– Projekt przewiduje jednolity tryb postępowania – tłumaczy Artur Koziołek, rzecznik prasowy MAiC.
Obowiązujące do końca tego roku stare rozporządzenie dotyczy tylko usług powszechnych, których ceny reguluje państwo, polegających na dostarczaniu listów do 2 kg i paczek do 20 kg co najmniej pięć razy w tygodniu. Te przesyłki wybierane są ze skrzynek co najmniej raz dziennie.
Każdy operator innych usług ma natomiast swoje własne przepisy. Po wejściu w życie rozporządzenia do wszystkich usług pocztowych będzie stosowało się te same zasady reklamacyjne.
Zgodnie z projektem niezadowolony klient będzie składał reklamację w placówce pocztowej operatora, z którym nadawca zawarł umowę na świadczenie usługi pocztowej. Projekt dopuszcza również formę elektroniczną reklamacji.