Reklama
Rozwiń

Umowy konsumenckie: Elektrostat oszukiwał Internautów

Elektrosat, przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dostępu do Internetu naruszył prawa konsumentów.

Publikacja: 22.10.2013 14:20

6,5 tys. zł. za niewywiązywanie się z umowy świadczenia usług dostępu do Internetu

6,5 tys. zł. za niewywiązywanie się z umowy świadczenia usług dostępu do Internetu

Foto: www.sxc.hu

W umowach zawieranych z odbiorcami usług wrocławski przedsiębiorca stosował typowe niedozwolone klauzule umowne. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował postanowienia dotyczące niewywiązywania się z umowy o świadczenia usług dostępu do Internetu.

Przede wszystkim urząd zwrócił uwagę na uchylanie się Elektrosat od odpowiedzialności za prawie wszystkie szkody powstałe na skutek niewykonywania lub nienależytego niewykonywania umowy. Szkody polegały zarówno na tych, które nie są zależne od operatora, jak i tymi, które pozostają w związku z jego działaniami (np. konserwacja sprzętu nadawczego). Przedsiębiorca odmawiał konsumentom prawa do rekompensaty, gdy nie wywiązał się z prawidłowego świadczenia usługi dostępu do Internetu.

6,5 tys. zł. za niewywiązywanie się z umowy świadczenia usług dostępu do Internetu

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami to przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie umowy , do którego doszło z jego winy.

Za naruszanie praw konsumentów wrocławski przedsiębiorca został ukarany kwotą 6 516 zł. Decyzją Prezesa UOKiK Elektrosat został również zobowiązany do zaniechania naruszeń stosowania niedozwolonych praktyk.

W umowach zawieranych z odbiorcami usług wrocławski przedsiębiorca stosował typowe niedozwolone klauzule umowne. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował postanowienia dotyczące niewywiązywania się z umowy o świadczenia usług dostępu do Internetu.

Przede wszystkim urząd zwrócił uwagę na uchylanie się Elektrosat od odpowiedzialności za prawie wszystkie szkody powstałe na skutek niewykonywania lub nienależytego niewykonywania umowy. Szkody polegały zarówno na tych, które nie są zależne od operatora, jak i tymi, które pozostają w związku z jego działaniami (np. konserwacja sprzętu nadawczego). Przedsiębiorca odmawiał konsumentom prawa do rekompensaty, gdy nie wywiązał się z prawidłowego świadczenia usługi dostępu do Internetu.

W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców