Reklama
Rozwiń
Reklama

Umowy konsumenckie: Elektrostat oszukiwał Internautów

Elektrosat, przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dostępu do Internetu naruszył prawa konsumentów.

Publikacja: 22.10.2013 14:20

6,5 tys. zł. za niewywiązywanie się z umowy świadczenia usług dostępu do Internetu

6,5 tys. zł. za niewywiązywanie się z umowy świadczenia usług dostępu do Internetu

Foto: www.sxc.hu

W umowach zawieranych z odbiorcami usług wrocławski przedsiębiorca stosował typowe niedozwolone klauzule umowne. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował postanowienia dotyczące niewywiązywania się z umowy o świadczenia usług dostępu do Internetu.

Przede wszystkim urząd zwrócił uwagę na uchylanie się Elektrosat od odpowiedzialności za prawie wszystkie szkody powstałe na skutek niewykonywania lub nienależytego niewykonywania umowy. Szkody polegały zarówno na tych, które nie są zależne od operatora, jak i tymi, które pozostają w związku z jego działaniami (np. konserwacja sprzętu nadawczego). Przedsiębiorca odmawiał konsumentom prawa do rekompensaty, gdy nie wywiązał się z prawidłowego świadczenia usługi dostępu do Internetu.

6,5 tys. zł. za niewywiązywanie się z umowy świadczenia usług dostępu do Internetu

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami to przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie umowy , do którego doszło z jego winy.

Za naruszanie praw konsumentów wrocławski przedsiębiorca został ukarany kwotą 6 516 zł. Decyzją Prezesa UOKiK Elektrosat został również zobowiązany do zaniechania naruszeń stosowania niedozwolonych praktyk.

Reklama
Reklama

W umowach zawieranych z odbiorcami usług wrocławski przedsiębiorca stosował typowe niedozwolone klauzule umowne. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował postanowienia dotyczące niewywiązywania się z umowy o świadczenia usług dostępu do Internetu.

Przede wszystkim urząd zwrócił uwagę na uchylanie się Elektrosat od odpowiedzialności za prawie wszystkie szkody powstałe na skutek niewykonywania lub nienależytego niewykonywania umowy. Szkody polegały zarówno na tych, które nie są zależne od operatora, jak i tymi, które pozostają w związku z jego działaniami (np. konserwacja sprzętu nadawczego). Przedsiębiorca odmawiał konsumentom prawa do rekompensaty, gdy nie wywiązał się z prawidłowego świadczenia usługi dostępu do Internetu.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Przełom w sprawie działki pod CPK. Co skłoniło Piotra Wielgomasa do jej zwrotu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama