Branża outdoorowa mówi: NIE dla podatku reklamowego

Podatek reklamowy doprowadzi do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni - ostrzega branża outdoorowa, która rozpoczęła kampanię "NIE dla podatku reklamowego".

Publikacja: 04.03.2021 10:23

Kampania “NIE dla podatku reklamowego”

Kampania “NIE dla podatku reklamowego”

Foto: materiały prasowe

Branża zwraca uwagę, że nowy podatek bije w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, straty branży outdoorowej w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego. A propozycja naliczania "składki reklamowej" od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania.

- Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Ponadto w kampanii zwraca się uwagę na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni.

W Warszawie pojawiły się już w piątek hasła kampanii na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.

Branża zwraca uwagę, że nowy podatek bije w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, straty branży outdoorowej w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego. A propozycja naliczania "składki reklamowej" od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP