Reklama

Tor wodny z i do portu w Baltimore odblokowany

Pierwsze cztery statki handlowe opuściły port w Baltimore, gdzie zawalił się most, korzystając z nowego tymczasowego szlaku o szerokości 300 m i głębokości 11 m.

Publikacja: 27.04.2024 14:29

Tor wodny z i do portu w Baltimore odblokowany

Foto: Valerie Plesch/Bloomberg

Statek od przewozu ładunków drobnicowych „Balsa 94” zarejestrowany w Panamie jako pierwszy opuścił w czwartek ten amerykański port, najważniejszy w eksporcie samochodów produkowanych w USA, nowym torem wodnym o szerokości 300 metrów i głębokim na 11 metrów.

Statki musiały przebywać w tym porcie od 23 marca, po kolizji 26 marca kontenerowa „Dali” z mostem i zawaleniu się kilku przęseł, co zablokowało ruch z i do portu. Panamska jednostka udała się do Saint John w Kanadzie.

Czytaj więcej

Kto odbuduje most w Baltimore? Pieniądze ma dać państwo

Następnymi statkami, które „odzyskały wolność” były holenderski drobnicowiec „Samaargracht”, statek ro-ro „Carmen” do przewozu samochodów należący do norwesko-szwedzkiego armatora Wallenius Wilhemsen oraz tajlandzki masowiec „Phatra Naree”. Ponadto holenderski drobnicowiec „Frisian Ocean” skorzystał z nowego toru, by zawinąć do portu przed jego zamknięciem w poniedziałek, aby można było usunąć pechowy kontenerowiec.

- Staramy się zachować równowagę między umożliwieniem tymczasowego dostępu do działalności komercyjnej a podjęciem niezbędnych działań, aby całkowicie otworzyć dla żeglugi kanał Fort McHenry — poinformował kapitan straży przybrzeżnej Coast Guard, David O'Connell, federalny koordynator prac prowadzonych przez ekipę, która usuwa resztki mostu Key Bridge. Ponowne otwarcie głównego kanału prowadzącego do portu przewidziano na koniec maja, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Katastrofa w Baltimore. Są podejrzenia, z jakiego powodu statek uderzył w most

Przez pierwsze 9 miesięcy 2023 r. port w Baltimore był drugim, za portem w Norfolk w Wirginii, którym eksportowano amerykański węgiel. Od czasu zablokowania kanału na jego terminalach utworzyły się góry węgla, zanim je rozładowano. W porcie nada cumują dwa węglowce „JY River” i „Klara Oldendorff”.

Niektóre barki z płodami rolnymi, węglem i metalami mają dostęp do portu przez płytszy kanał otwarty podczas weekendu. Firma „Domino Sugar” z Baltimore poinformowała we wpisie na X, że barka „Jonathan” znów dostarcza już nierafinowany cukier do jego przetwórni.

Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama