Tor wodny z i do portu w Baltimore odblokowany

Pierwsze cztery statki handlowe opuściły port w Baltimore, gdzie zawalił się most, korzystając z nowego tymczasowego szlaku o szerokości 300 m i głębokości 11 m.

Publikacja: 27.04.2024 14:29

Tor wodny z i do portu w Baltimore odblokowany

Foto: Valerie Plesch/Bloomberg

Statek od przewozu ładunków drobnicowych „Balsa 94” zarejestrowany w Panamie jako pierwszy opuścił w czwartek ten amerykański port, najważniejszy w eksporcie samochodów produkowanych w USA, nowym torem wodnym o szerokości 300 metrów i głębokim na 11 metrów.

Statki musiały przebywać w tym porcie od 23 marca, po kolizji 26 marca kontenerowa „Dali” z mostem i zawaleniu się kilku przęseł, co zablokowało ruch z i do portu. Panamska jednostka udała się do Saint John w Kanadzie.

Czytaj więcej

Kto odbuduje most w Baltimore? Pieniądze ma dać państwo

Następnymi statkami, które „odzyskały wolność” były holenderski drobnicowiec „Samaargracht”, statek ro-ro „Carmen” do przewozu samochodów należący do norwesko-szwedzkiego armatora Wallenius Wilhemsen oraz tajlandzki masowiec „Phatra Naree”. Ponadto holenderski drobnicowiec „Frisian Ocean” skorzystał z nowego toru, by zawinąć do portu przed jego zamknięciem w poniedziałek, aby można było usunąć pechowy kontenerowiec.

- Staramy się zachować równowagę między umożliwieniem tymczasowego dostępu do działalności komercyjnej a podjęciem niezbędnych działań, aby całkowicie otworzyć dla żeglugi kanał Fort McHenry — poinformował kapitan straży przybrzeżnej Coast Guard, David O'Connell, federalny koordynator prac prowadzonych przez ekipę, która usuwa resztki mostu Key Bridge. Ponowne otwarcie głównego kanału prowadzącego do portu przewidziano na koniec maja, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Czytaj więcej

Katastrofa w Baltimore. Są podejrzenia, z jakiego powodu statek uderzył w most

Przez pierwsze 9 miesięcy 2023 r. port w Baltimore był drugim, za portem w Norfolk w Wirginii, którym eksportowano amerykański węgiel. Od czasu zablokowania kanału na jego terminalach utworzyły się góry węgla, zanim je rozładowano. W porcie nada cumują dwa węglowce „JY River” i „Klara Oldendorff”.

Niektóre barki z płodami rolnymi, węglem i metalami mają dostęp do portu przez płytszy kanał otwarty podczas weekendu. Firma „Domino Sugar” z Baltimore poinformowała we wpisie na X, że barka „Jonathan” znów dostarcza już nierafinowany cukier do jego przetwórni.

Statek od przewozu ładunków drobnicowych „Balsa 94” zarejestrowany w Panamie jako pierwszy opuścił w czwartek ten amerykański port, najważniejszy w eksporcie samochodów produkowanych w USA, nowym torem wodnym o szerokości 300 metrów i głębokim na 11 metrów.

Statki musiały przebywać w tym porcie od 23 marca, po kolizji 26 marca kontenerowa „Dali” z mostem i zawaleniu się kilku przęseł, co zablokowało ruch z i do portu. Panamska jednostka udała się do Saint John w Kanadzie.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Boeing uczy dyscypliny nowych pracowników. Trochę to potrwa i będzie kosztować
Transport
Coraz mniej rejestracji miejskich autobusów
Transport
Pierwszy od trzech lat zysk Wizz Aira
Transport
Francuscy kontrolerzy znów strajkują. Kłopoty także w portach norweskich
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Transport
Będzie ciszej wokół lotniska Schiphol
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?