Tory o rozstawie 1435 mm na odcinku Sknyliw – Mościska II, umożliwią otwarcie dodatkowego bezpośredniego połączenia kolejowego między Ukrainą a Unią Europejską – poinformowało biuro prasowe ministerstwo rozwoju wspólnot i terytoriów Ukrainy. Gdy już powstaną, nie będzie trzeba wysadzać pasażerów na granicy z Polską, by zmienić rozstaw kół pociągów z sowieckiego na europejski.
Czytaj więcej
Zaczyna się robić gęsto od podmiotów przygotowujących się do obsługi kolejowego ruchu między Unią...
Podróż do Polski będzie krótsza
Projekt przewiduje utworzenie pierwszego odcinka europejskiej linii kolejowej ze Lwowa do granicy polskiej. Po zakończeniu prac ukraińskie pociągi pasażerskie i towarowe będą jeździły do Polski i krajów Wspólnoty bez konieczności przesiadki pasażerów i zatrzymywania się na granicy.
„Rozmiar Euro oznacza krótszy czas podróży, nowe możliwości tranzytu i ulgę dla pasażerów w punktach kontrolnych. Jednocześnie jest to inwestycja w stabilność gospodarczą Ukrainy, rozwój handlu, wzrost eksportu, nowe możliwości dla biznesu i logistyki. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza w warunkach wielkiej wojny, jeśli chodzi o zdolność kraju do zapewnienia stabilności, ruchu i interakcji z partnerami” – powiedział Ołeksy Kuleba, wicepremier ds. odbudowy, minister ds. rozwoju społeczności i terytoriów Ukrainy, cytowany przez agencję Unian.
Czytaj więcej
Spętanie przepisami przewoźników ekspresowych doprowadzi do przejęcia rynku przez podmioty spoza...