Takie rozwiązanie przewidują przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?n=1&id=308542]ustawy o organizacji imprez masowych[/link], która wejdzie w życie 1 sierpnia. Szczegółowe zasady ustalania szkód powstałych w związku z działaniami w miejscu i w czasie imprezy ma określić rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji. Jego projekt jest obecnie na etapie uzgodnień międzyresortowych.
Zgodnie z proponowanymi przepisami, wartość powstałej szkody będzie oceniać kierownik jednostki organizacyjnej, która straty poniosła. Posłuży się przy tym wykazem sprzętu, który został zniszczony lub uszkodzony, a sporządzi go we współdziałaniu z przedstawicielem organizatora meczu czy koncertu.
Wykaz wraz z wyliczeniem poniesionej szkody należy sporządzić w terminie 14 dni od dnia imprezy.
Gdy kierownik jednostki uprawnionej i organizator imprezy nie będą w stanie osiągnąć porozumienia w kwestii, co zostało zniszczone lub uszkodzone, to na ich wspólny wniosek wykaz sporządzi niezależny ekspert.
Ustawodawca ograniczył krąg podmiotów uprawnionych do odszkodowania. Art. 52 ust. 1 ustawy wymienia wśród nich policję, Żandarmerię Wojskową, straże miejskie (gminne), Państwową Straż Pożarną oraz jednostki ochotniczej straży pożarnej, a także służbę zdrowia.