Reklama

E-myto: samochody osobowe z przyczepą w pułapce viaTOLL

Przyczynami kar za nieopłacony przejazd po drogach jest złe oznakowanie dróg płatnych i trudności z opłaceniem przejazdu, gdy jest się już w trasie.

Aktualizacja: 05.07.2013 13:24 Publikacja: 05.07.2013 09:17

Wiele osób jednak w ogóle nie wie, że system opłat obowiązuje także auta osobowe z przyczepkami (np.

Wiele osób jednak w ogóle nie wie, że system opłat obowiązuje także auta osobowe z przyczepkami (np. z łódkami czy kempingowe), gdy zestaw przekroczy 3,5 tony. Ministerstwo Transportu nie przeprowadziło bowiem kampanii informacyjnej

Foto: Fotorzepa, BK Beata Kitowska

Kierowca z Małopolski wybrał się w podróż samochodem osobowym z lawetą. Dopuszczalna masa całkowita zestawu przekraczała 3,5 tony. Konieczne było opłacenie przejazdu po drogach objętych systemem tzw. e-myta. Kierowca miał urządzenie viaBOX do naliczania opłat, ale zabrakło mu środków na nim. Chciał je uzupełnić, ale nie było to łatwe.

– Jeździłem od stacji do stacji benzynowej i nie mogłem dokonać wpłaty. W konsekwencji bramownica zarejestrowała brak opłaty i teraz grozi mi kara – denerwuje się czytelnik. Twierdzi, że w województwie są tylko dwa punkty, w których można uzupełnić viaBOX.

Zarzuty te odpiera Andrzej Mirowski z viaTOLL. Informuje, że opłat można dokonać nie tylko w centrach obsługi klientów, ale i w punktach dystrybucji, których jest od kilku do kilkunastu w każdym województwie.

Okazuje się, że to za mało.

– Są na mapie tzw. białe miejsca i tam kierowcy mają trudność z dokonaniem opłat – mówi Tom Rollauer z Zespołu Prawnego Transtica.

Wiele osób jednak w ogóle nie wie, że system opłat obowiązuje także auta osobowe z przyczepkami, gdy zestaw przekroczy 3,5 tony. Ministerstwo Transportu nie przeprowadziło bowiem  kampanii informacyjnej. Tymczasem w okresie wakacyjnym wiele aut ciągnie przyczep, np. z łódkami czy kempingowe.

Reklama
Reklama

Tom Rollauer przyznaje, że miesięcznie ma do czynienia z ok. 20 kierowcami samochodów osobowych, którzy dostali kary za brak opłaty.

– Są zaskoczeni, gdyż panuje przekonanie, że płacą tylko ci, co zawodowo wykonują transport drogowy – mówi.

Kierowcy narzekają też, że płatne  drogi są słabo oznakowane. Często orientują się, że jadą taką trasą, dopiero gdy zobaczą bramownicę. A ta może naliczyć im karę.

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama